فونیکسریمکسبهتام

ارتقاء فناوری تولید خودرو به واسطه حضور شاهین

جدیدترین ورق‌ها، آلیاژها و فرآیند تولید خودرو به نام شاهین ثبت شد

عصر خودرو- از چند هفته پیش، گروه خودروسازی «سایپا» تولید «شاهین» را در کارخانه تهران خود آغاز کرده است و به واسطه حضور این سدان جدید، فرآیندها و فناوری های جدیدی برای تولید خودرو در صنعت کشور تعریف شده است.

جدیدترین ورق‌ها، آلیاژها و فرآیند تولید خودرو به نام شاهین ثبت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، در حال حاضر، فرآیند بدنه‌سازی شاهین با ورق‌هایی انجام می شود که تا چندی پیش، استفاده از این آلیاژها در صنعت خودروی کشور مرسوم نبوده است.

    حضور ورق های جدید برای تولید بدنه و سازه شاسی باعث شده است فرآیند پِرِس‌کاری و اتصال اجزای بدنه در شاهین نسبت به سایر محصولات تولیدی ارتقا پیدا کند.

    با توجه به نوع آلیاژ استفاده شده در ورق‌های این خودرو، نقاط جوش شاهین متفاوت از سایر محصولات تولیدی در خودروسازان کشور است. همچنین زمان تولید یک بدنه و اتاق شاهین از مرحله پرس‌کاری تا اتصال اجزا توسط ربات‌ها و نیروی انسانی، به دلیل ساختار متفاوت این خودرو، بیش‌تر از سایر محصولات داخلی است، بنابراین در امر کیفی نیز سازه شاهین بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد.

    استفاده از فناوری تولید به‌روز و آلیاژهای جدید در شاهین باعث شده است این محصول به عنوان ایمن ترین خودروی ملی شناخته شود و از سویی دیگر، بتواند از تست های تصادف ECE سربلند بیرون آید.

    حضور شاهین در صنعت خودروی کشور باعث شده است پیشرفت مناسبی در فرآیند تولید پدید آید و سطح کیفیت تولید اتاق خودروها در کشور ارتقاء پیدا کند. امروز بدنه و اتاق سایپا شاهین به واسطه استفاده از ورق‌های آلیاژی متفاوت، به باارزش‌ترین خودرو با بیشترین هزینه تولید در مرحله بدنه‌سازی تبدیل شده است.

    سایپا شاهین به عنوان یک سدان مدرن کلاس C در بازار کشور حضور دارد و توانسته است استانداردهای 85گانه را با اعتبارنامه های ECE اخذ کند. این خودرو اولین محصول ملی در کشور به حساب می‌آید که پلتفرم آن توسط مهندسان ایرانی طراحی شده است.

    در حال حاضر، شاهین به پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز است و جعبه دنده 5 سرعته دستی 5F18 توان آن را به چرخ های جلو منتقل می کند. حدود 110 اسب بخار و 165 نیوتن متر، قدرتی است که پیشرانه کم مصرف شاهین تولید می کند.

    یکی از مزایای شاهین انتقال حداکثر گشتاور تولیدی در دور موتور پایین است که در رقبای این خودرو دیده نمی‌شود.

    سانروف، استارت دکمه ای، چراغ روز، سنسور نور، سامانه پایش باد تایرها، آینه های تاشو برقی، نمایشگر لمسی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS و EBD و BAS، سامانه مدیریت BCM، نمایشگر تعویض دنده GSI، رینگ آلومینیومی و... از جمله امکانات شاهین دنده ای است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو