فونیکسریمکسبهتام

صعود ۶ درصدی سهام تسلا پیش از ورود به فهرست شاخص بهینه کاوی

عصر خودرو- درست پیش از پیوستن تسلا به فهرست «اس اند پی ۵۰۰»، ارزش سهام آن حدود ۶ درصد صعود کرد.

صعود ۶ درصدی سهام تسلا پیش از ورود به فهرست شاخص بهینه کاوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، روز دوشنبه سهام تسلا به «شاخص بهینه کاوی» benchmark index اس اند پی 500 افزوده می شود و با آخرین قیمت روز جمعه گشوده می شود. آخرین قیمتی که سهام تسلا روز جمعه به ثبت رساند بعد از 5.96 درصد رشد به 695 دلار به ازای هر سهم رسید. البته بعد از آن دوباره سه درصد کاهش یافت اما قیمتی که روز دوشنبه سهام آن به نمایش در می آید، آخرین قیمتی است که روز جمعه به ثبت رسانده. در همین مدت خیلی کوتاه، بیش از 200 میلیون سهم رد و بدل شد که چهار برابر متوسط یک ماهه است. ارزش این 200 میلیون سهم جا به جا شده حدود 131 میلیارد دلار است.

    تسلا ارزشمندترین سهامی است که تا به حال در بهینه کاوی اصلی وال استریت پذیرفته شده و اکنون 1 درصد از کل شاخص را تشکیل می دهد.

    با قیمت 695 دلار به ازای هر سهم، ارزش بازار سهام تسلا 660 میلیارد دلار است،‌ یعنی مقام ششم سهامی عام فهرست شده در آمریکا که از نظر خیلی از سرمایه گذاران، بیش از حد واقعی ارزش گذاری شده است.

    در طی 12 ماه گذشته در هر مقطع [روزانه] به طور متوسط سهام این شرکت به ارزش 18 میلیارد دلار رد و بدل شده و از این بابت به راحتی کمپانی اَپل را به مقام دوم رانده است که روزانه سهام آن به ارزش 14 میلیارد دلار رد و بدل می شود.

    جی لنو، از مجریان تلویزیونی ان بی سی موفقیت تسلا را به نبوغ ایلان ماسک نسبت داده و می گوید «او [ایلان ماسک] همزمان با طراحی خودرو در حال ساخت زیرساخت ها بود». لنو می گوید: خیلی از خودروسازان مطرح دنیا خودروی برقی می سازند اما قرار است این خودروها کجا شارژ شوند؟ ایلان ماسک از همان ابتدا این را می دانست و برای همین ایستگاه های روی ساخت جایگاه های شارژ خودروهای برقی کار کرد.

    حدود یک پنجم سهام تسلا متعلق به ایلان ماسک مدیر عامل آن و اطرافیان او است.

    سال 2020 تسلا به شکل غول آسایی رشد کرد. ظرف 6 ماه ارزش سهام آن 7 برابر شد. از مهمترین ویژگی های محصولات تسلا، پیمایش به ازای هر بار شارژ آن است که نگرانی خریداران خودروهای برقی از جاماندن در راه به خاطر تمام شدن شارژ کاسته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو