فونیکسریمکسبهتام

تولید سواری دیزلی، اولویت اول صنعت خودرو ایران

عصر خودرو : مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اظهار کرد: در حال حاضر اولویت اول صنعت خودرو ایران در تعیین سبد سوخت خودروهای سواری‌، حرکت به سمت تولید خودروهای سواری دیزلی است.

تولید سواری دیزلی، اولویت اول صنعت خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱:۴۴
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا محمدرضا فیض آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 50 درصد سواری های تولیدی در کشورهای توسعه یافته از سوخت دیزل، مابقی بنزین و تنها سه درصد از دیگر سوخت ها مانند انرژی الکتریکی، گاز و سایر انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند.

    وی ادامه داد: در حوزه سوخت های گازی نیز حدود دو درصد از تمام سواری های جهان گازسوز هستند که عمدتا نیز از سوخت LPG (گاز مایع) استفاده می کنند.

    وی افزود: خودروسازان بزرگ در کشورهای توسعه یافته به تدریج در حال حرکت به سمت تولید خودروهای الکتریکی و هیبرید هستند؛ به گونه ای که طبق هدفگذاری صورت گرفته در 20 سال آینده بیش از 50 درصد خودروهای سواری با انرژی الکتریکی و تجدیدپذیر حرکت خواهند کرد.

    مدیر بهینه سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد: در حال حاضر اولویت اول صنعت خودرو ایران در تعیین سبد سوخت خودروهای سواری ، حرکت به سمت خودروهای سواری دیزلی است و پس از آن نیز باید اقداماتی در راستای تولید خودروهای الکتریکی و هیبرید صورت گیرد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه موانع تولید خودروهای سواری دیزل برداشته شده و مصوبه هیات وزیران در مورد لغو ممنوعیت شماره گذاری خودروهای سبک دیزلی اخذ شده است. پالایشگاه های کشور نیز هم اکنون سوخت دیزل با استاندارد یورو 4 و یورو 5 را تولید می کنند.

    فیض آبادی خاطرنشان کرد: در این راستا ایران خودرو و سایپا به سمت تولید خودروهای سواری و وانت دیزل حرکت کرده اند که تولید وانت دیزل آغاز شده و سواری دیزل نیز سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
    کرمان موتوراکستریم