فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد؛

روند ضعیف اسقاط وسایل نقلیه در کشور

عصر خودرو- سردار هادیانفر درباره‌ وضعیت اسقاط موتورسیکلت‌ها و خودرو‌هایی که فرسوده هستند، توضیحاتی داد.

روند ضعیف اسقاط وسایل نقلیه در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه بازدید از موتورسیکلت‌های رسوبی توقیف شده با اشاره به لزوم اسقاط موتورسیکلت‌های رسوبی و توقیفی گفت: در ماده 8 هوای پاک این موضوع تصریح شده که موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها باید براساس عمر مفیدی که دارند، اسقاط شوند.

    وی ادامه داد: بر اساس این طرح باید با تسهیلاتی که دولت در اختیار مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی که نیاز به اسقاط دارند قرار می‌دهد، کمک کند تا وسایل نقلیه نو جایگزین آن‌ها شود، اما براساس گزارش‌هایی که به بنده رسیده، متأسفانه در دو سه سال اخیر روند اسقاط موتورسیکلت‌های رسوبی در کشور بسیار ضعیف بوده است.

    وی افزود: حتی در ناوگان عمومی هم کار زیادی در اسقاط انجام نشده است، امیدواریم که دولت از این فرصت باقی مانده استفاده کند و طرحی را برای نوسازی موتورسیکلت‌ها و ناوگان عمومی کشور انجام دهد. آنچه که ما در دستورالعمل‌ها دیدیم عمر مفید موتورسیکلت‌ها 10 سال است و برای تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر این عمر مفید 8 سال در نظر گرفته شده است.

    رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: ما در دستورالعمل این موضوع را رعایت کرده‌ایم منتهی آخرین رأی دیوان عالی این بوده که ملاک حال فعلی وسیله است، یعنی اگر مرکز معاینه فنی تأیید کرد که وسیله علی رغم اینکه عمرش در مسیر فرسودگی قرار دارد، اما سالم است، می‌تواند تردد کند. ما هر دو شرایط را در دستورالعمل در نظر گرفته‌ایم و عمر زیر 10 سال برای وسیله نقلیه را پیش بینی کرده‌ایم که برای ترخیص باید در نظر گرفته شود و اگر هم که عمر موتورسیکلت بالای 10 سال بود با تأیید افسران پلیس راهور ترخیص انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: در بازدیدی که افسران پلیس راهور انجام می‌دهند اگر وضعیت ظاهری موتورسیکلت از نظر آلودگی و مسائل فنی سالم بود، اجازه ترخیص داده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو