فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال خبر داد:

پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی آزادراه تهران-شمال

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال از پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: اگر منابع مالی مورد نیازمان که با توجه به افزایش نرخ ارز و بالارفتن تورم بسیار بیشتر شده است، به سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد، تا قبل از پایان دولت این آزادراه تکمیل شده و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی آزادراه تهران-شمال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، منطقه دوم آزادراه تهران-شمال، که از تیر ماه امسال قرار بود به صورتی خاص تا سال 1400 و قبل از پایان کار دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد حالا به پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصدی رسیده است. البته از ابتدا این مسئله مطرح بود که برای تسریع در افتتاح منطقه دوم این آزادراه و کمک به بار ترافیکی موجود در این محور، یکی از باندهای آزادراه به همراه محور قدیم چالوس به صورت توامان مورد استفاده قرار بگیرد.

    سعید شاهسواری - مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران- شمال - در این باره به ایسنا گفت: منطقه دوم آزادراه تهران شمال حدود 22 کیلومتر طول دارد که از دو راهی شهرستانک آغاز شده و تا حوالی کندوان و پل زنگوله ادامه پیدا می‌کند. از این میزان حدود 16 کیلومتر محور از از تونل و دو کلیومتر نیز از رو پل عبور می کند که مسیر رو باز داریم و گالری بهمن گیر بر روی آن‌ها باید اجرا شود.

    وی افزود: به دلیل ویژگی‌های فیزیکی، منطقه دوم آزادراه تهران-شمال تنها یک پروژه راهسازی نیست بلکه پروژه خاص و پیچیده‌ای است که بلندترین تونل آزادراهی کشور را به نام تونل البرز به طول 6400 متر در خود دارد.

    مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال ادامه داد: بر اساس هدفگذاری بنیاد مستضعفان تسریع در پروژه و تکمیل منطقه دو از سال 1396 که عملیات اجرایی‌اش آغاز شد، در دستور کار قرار گرفت و در اوایل تابستان امسال مقرر شد یک لاین منطقه دو تکمیل شود در کنار جاده قدیم چالوس به صورت رفت و برگشت مورد استفاده قرار گیرد تا مردم و از تهران تا پل زنگوله را بدون ترافیک طی کرده و پس از آن نیز استان البرز از بسیاری از گره‌های ترافیکی‌اش نجات پیدا می‌کند.

    شاهسواری به براگزاری جلسه بین رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان درباره چگونگی ساخت و تکمیل منطقه دو آزادراه تهران-شمال، گفت: بر این اساس مقرر شد ساخت و تکمیل این محور تسریع شود. همچنین دولت و بنیاد همه تلاشان را برای تامین منابع 2000 میلیارد تومانی آن انجام دادند و تنها بخشی از تعهدات دولت باقی مانده که امیدواریم هر چه سریعتر پرداخت شود.

    وی اضافه کرد: این میزان منابع مالی مورد نیاز با نرخ‌های سال گذشته برآورد شده است  اما امروز و با افزایش قیمت‌ها و ترخ تورم به بیش از 3000 میلیارد تومان نیاز داریم چرا که به عنوان مثال طی ماه‌های گذشته نوسانات عجیب و غریبی در بازار میلگرد و آهن‌آلات داشتیم، بنابراین برآورد جدید را برای دولت ارسال کردیم و مقرر شد تا تصمیمات مناسبی دراین زمینه اتخاذ کنند.

    مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران- شمال اعلام کرد: منطقه دو آزادراه تهران-شمال یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور بوده که بیش از یکصد  کارگاه فعال در جای جای این مسیر فعال است، هزار و 950 نفر اشتغال مستقیم و حاضر ایجاد شده و 750 دستگاه ماشین آلات سنگین در این پروژه فعالیت شبانه روزی دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو