فونیکسریمکسبهتام

نرم‌افزار جدید تسلا قادر است مداخلات راننده را تا یک‌سوم کاهش دهد

عصر خودرو- ایلان ماسک اعلام کرد تسلا نرم‌افزاری طراحی کرده که ممکن است بتواند مداخلات راننده را تا یک‌سوم کاهش دهد و خودروهای جدید به سمت خودروهای کاملاً خودران پیش رود.

نرم‌افزار جدید تسلا قادر است مداخلات راننده را تا یک‌سوم کاهش دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اعتماد آنلاین، شرکت تسلا که یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان است سعی دارد خودروهایی بسازد که کاملاً مستقل از حضور راننده در ماشین باشد. این شرکت که در تولید خودروهای برقی بسیار چشمگیر عمل کرده حالا با ارائه نرم‌افزارهای جدید می‌خواهد تحول جدیدی در صنعت خودرو رقم بزند.

    بر اساس این گزارش و به نقل از «Digital Trends»، تسلا نسخه اولیه نرم‌افزار Full Self-Driving را منتشر کرده است؛ اما حالا با پیشرفت‌های جدید در صدد به‌روزرسانی نسخه‌های پیشین است. این شرکت در حال جمع‌آوری اطلاعات از کاربران اولیه بوده و پیشرفت‌هایی نیز در این زمینه حاصل شده که به گفته مدیرعامل این شرکت، ایلان ماسک، به‌ زودی می‌توان میزان مداخلات راننده در خودروهای تسلا را تا یک‌سوم کاهش داد.

    نرم‌افزار جدید نسخه 2020.40.8.12 از روز جمعه شروع به کار کرده است. کسانی که قبلاً به نرم‌افزار Full-Self-Driving دسترسی پیدا کرده‌اند این به‌روزرسانی جدید را دریافت می‌کنند و هدف از این نرم‌افزار آسان‌تر کردن استفاده از سیستم و کاهش مداخله راننده است.

    ایلان ماسک در پاسخ به پرسش یکی از طرفداران تسلا درباره چگونگی دستیابی آسان کاربران به Full Self-Driving می‌گوید این شرکت در حال بررسی پیشرفت‌های انجام‌گرفته در راستای کم کردن مداخلات راننده است. ماسک می‌نویسد: «این به‌روزرسانی جدید به چندین مشکل موجود پرداخته و ممکن است بتواند مداخلات راننده را تا یک‌سوم کاهش دهد. در نسخه جدید سعی شده مشکلات کوچک و بزرگ موجود در این نرم‌افزار رفع شود. این قضیه همیشه در مورد نسخه‌های بتا صادق بوده است.»

    نرم‌افزار Full Self-Driving قدمی دیگر در جهت پیشبرد ماموریت تسلا برای تولید خودوریی کاملاً مستقل از راننده است. این نرم‌افزار جدید می‌تواند همان کارهای پیچیده‌ای را انجام دهد که نرم‌افزار Autopilot در بزرگراه‌ها انجام می‌دهد، اما این نرم‌افزار در خیابان‌های شهر کاربرد دارد. نرم‌افزار خودرانِ کامل توانایی برنامه‌ریزی برای راندن بین 2 نقطه مشخص و دنبال کردن آن، چرخیدن، توقف پشت چراغ راهنمایی و اجتناب از موانع موجود در خیابان و عدم برخورد با وسایل نقلیه دیگر را دارد.

    این نرم‌افزار به رغم نام خود کاملاً خودران نیست؛ حضور راننده در موارد اورژانسی و قرار دادن دست‌ها بر فرمان اتومبیل الزامی است. نرم‌افزار بتا حتی به صاحب خودرو هشدار می‌دهد که ممکن است در شرایط خطرناک به بدترین شکل واکنش نشان دهد. تیم امنیتی بزرگراه‌های امریکا از ایمنی چنین سیستم‌هایی ابراز نگرانی کرده‌اند، زیرا گمان می‌کنند که رانندگان بی‌احتیاط از این امکانات سوءاستفاده کنند و باعث وقوع تصادف‌های بزرگی شوند. در گذشته نیز بعضی از رانندگان بی‌احتیاط از این ویژگی خودروهای تسلا به اشتباه استفاده کرده‌اند؛ مثلاً هنگامی که می‌خواستند با تلفن همراه صحبت کنند یا احساس خواب‌آلودگی می‌کردند خودرو را روی فرمان خودران تنظیم می‌کردند که این کار موجب بروز تصادف و تحمل خسارت‌های سنگین از سوی رانندگان خودروهای تسلا شد.

    کارشناسان به دنبال راه‌حلی هستند تا این نوع خطرات را به حداقل برسانند و از بروز حادثه‌های خطرناک جلوگیری کنند. هنوز راهی پیدا نشده که خودروها کاملاً مستقل از حضور راننده به کار خود ادامه دهند، اما مطمئناً با پیشرفت تکنولوژی و به‌روزرسانی‌هایی که در زمینه نرم‌افزارهای مرتبط با خودرو انجام خواهد گرفت، این رویا نیز محقق خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو