فونیکسریمکسبهتام

تصمیمات مقطعی بازار خودرو را آشفته کرد

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصمیمات مقطعی مدیران بازار خودرو را آشفته کرده است گفت: افزایش قیمت خودرو قرار بود با افزایش بهره وری تولید همراه باشد وهزینه ها با افزایش بهره وری جبران شود اما ظاهرا این کار انجام نمی شود و مدیران شرکت های خودروسازی زمانی برای افزایش بهره وری تولید اختصاص نمی دهند.

تصمیمات مقطعی بازار خودرو را آشفته کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰:۴۷
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، رضا رحمانی اظهارداشت: قیمت خودرو باید درشرایط رقابتی تعیین شود اما بازار خودرو درحال حاضر رقابتی نیست.



    نماینده مردم تبریز اسکو وآذرشهر درمجلس شورای اسلامی افزود: مشکل صنعت خودروی کشور نداشتن برنامه درازمدت و استراتژیک است وتازمانی که مدیران به صورت مقطعی و روزمره تصمیم گیری می کنند شاهد این آشفتگی خواهیم بود.



    وی با بیان اینکه خودرو به عنوان صنعت مادربرنامه جامع می خواهد هم دربخش تیراژ وهم قیمت گفت: صنعت خودرو یاباید دولتی باشد یا خصوصی که بتواند وارد بازار رقابت شود.



    رحمانی به اجلاس عدم تعهد و همکاری صنعتی کشورهای عضو اشاره کرد و اظهار داشت: اجلاس جنبش عدم تعهد درتهران فرصت مناسبی است برای طرح همکاری های مشترک صنعتی وکشورهای عضو می توانند از این طریق تجربیات صنعتی خود را تبادل کنند.



    رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اجلاس جنبش غیرمتعهد ها غیر از دستاوردهای سیاسی ، دستاوردهای اقتصادی خوبی به همراه خواهد داشت .



    نماینده مردم تبریز ، اسکو وآذرشهر درمجلس درباره وضعیت صنعت خودرو کشورمان گفت: تجربه کشورمان دربخش خودرو کم نیست و مشکل صنعت خودرو تنها مشکل مدیریتی ونبود برنامه است.



    وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولین اقتصادی کشور سیاستهایشان همسو و هم جهت نیست افزود: وقتی محور سیاستهای کشور تقویت تولید ملی است سیاستهای پولی و مالی باید هم جهت باشدوعدم همراهی با محور واولویت های کشور یعنی عدم همراهی با سیاستهای اصولی نظام که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است.



    رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:در حال حاضر نبود استراتژی صنعت خودرو در کشور موجب شده تا سرمایه گذاری های مناسبی در این حوزه توسط مردم و بخش خصوصی انجام نشود که این مسئله به افت کیفی خودروهای ساخت داخل نیز منجر شده است
    کرمان موتوراکستریم