فونیکسریمکسبهتام

نماینده تهران در مجلس خبر داد:

پرداخت یارانه بیمه‌ تاکسیرانان جدید در مرحله کلید خوردن

عصر خودرو- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رسیدگی به وضعیت بیمه ای تاکسیرانان و پیگیری پرداخت یارانه بیمه ای تاکسیرانانی که از بعد از سال ۹۴ وارد این حرفه شده و از دریافت این یارانه محروم هستند، خبر داد.

پرداخت یارانه بیمه‌ تاکسیرانان جدید در مرحله کلید خوردن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اقبال شاکری با اشاره به پیگیری وضعیت بیمه تاکسیرانان، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که مدتی است بنده پیگیری می کنم، بحث بیمه تاکسیرانان کشور است. این قشر زحمت کش که مسئولیت حمل و نقل هموطنان را در شهرهای مختلف عهده دار هستند با مشکلاتی در بحث بیمه مواجه هستند.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از سال 94 سازمان تامین اجتماعی دیگر یارانه بیمه ای برای تاکسیرانان جدید نمی پردازد و مجبور هستند خودشان تمام حق بیمه را که حدود 650 هزار تومان در ماه است، بپردازند، اظهار کرد: تا قبل از سال 94 سازمان تامین اجتماعی از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها، 50 درصد حق بیمه تاکسیرانان را دریافت می کرده و تنها 50 درصد حق بیمه از تاکسیرانان اخذ می شد. اما از سال 94 به بعد این یارانه قطع شده و تاکسیرانان جدید تحت فشار سنگینی قرار گرفته اند. ما به دنبال این بودیم که دوباره این یارانه به تاکسیرانان پرداخت شود اما سازمان تامین اجتماعی اذعان می کند چون ردیف جدید دیگری دریافت نمی کند فقط تا سقف ردیف سال 94 توان پرداخت این یارانه را دارد.

    نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تعدادی از تاکسیرانانی که تا سال 94 راننده تاکسی بودند بعد از آن به دلایل مختلفی این شغل را کنار گذاشتند. بنابراین این موضوع به سازمان تاکسی رانی تهران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مطرح شده بود که هر تعداد تاکسیرانی که از لیست 94 به قبل کاهش پیدا کرده، به جای آن تاکسیرانان جدید جایگزین شده و یارانه بیمه ای برای آنان پرداخت شود. اما این اقدام نیز از سال 94 تا به امروز انجام نشده است. اخیرا که ما متوجه شدیم و گفت و گو کردیم جلساتی بین سازمان تامین اجتماعی، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان دهیاری ها و شهرداری ها برگزار شده و در حال امضای توافقنامه ای هستند تا این اتفاق صورت گیرد.

    شاکری در ادامه تاکید کرد: من امیدوارم این توافقنامه تا پایان این هفته امضا شود و این مشکل را از دوش تاکسیرانان بردارد. بر این اساس شرکت تاکسیرانی تهران لیستی را تهیه کرده و اولویت بندی در بین تاکسیرانان برای دریافت حق بیمه صورت گرفته است. امیدواریم این جایگزینی تا پایان هفته صورت بگیرد و در آبان ماه تاکسیرانانی که بعد از سال 94 وارد این حرفه شده اند بتوانند یارانه بیمه ای خود را دریافت کنند. اگر این اتفاق رخ ندهد هفته آینده با حضور سازمان تامین اجتماعی، سازمان تاکسیرانی و سازمان شهرداری ها و دهیاری جلسه ای در مجلس تشکیل خواهیم داد تا مسئله را به نتیجه برسانیم.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو