فونیکسریمکسبهتام

کاهش تولید موتورسیکلت در ۴ ماه نخست سال

عصرخودرو : دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت از کاهش ۴۸ درصدی تولید این محصول در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش تولید موتورسیکلت در ۴ ماه نخست سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷:۱۴
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بهمن ضیاء مقدم اظهار کرد: مشکلات محیط کسب و کار به ویژه نوسان نرخ ارز و عدم ارائه ارز مرجع افت تولید موتورسیکلت را به دنبال داشته است.

    وی با بیان این که در شرایطی که سال گذشته 800 هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شد، در چهار ماه نخست امسال تولید این محصول 48 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: ارز مرجع به واردات مواد اولیه صنعت موتورسیکلت اختصاص نیافته و مشکلات زیادی نیز در استفاده از ارز آزاد و نقل و انتقال آن وجود دارد.


    مقدم ادامه داد: در این وضعیت شرکت های تولیدکننده موتورسیکلت دچار تردیدهای جدی در فرایند تولید و عرضه محصولات هستند؛ به گونه ای که به دلیل نوسان شدید نرخ ارز آزاد نمی توانند قیمت مناسب و دقیقی برای محصولات تولیدی تعیین کنند.


    وی افزود: در این شرایط اگر تولیدکنندگان محصولات را با نرخ متعادل وارد بازار کنند، به دلیل نوسان نرخ ارز امکان جایگزین این محصولات را در آینده نخواهند داشت و اگر بخواهند با توجه به این موضوع محصولات را قیمت گذاری کنند، به دلیل رشد قیمت، تعداد خریداران کاهش خواهد یافت.


    دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت تصریح کرد: امیدواریم مسوولان هرچه سریع تر در زمینه بهبود شرایط محیط کسب و کار و تامین ارز مرجع اقدام کنند؛ در غیر این صورت با بحران در این صنعت مواجه خواهیم شد.

    کرمان موتوراکستریم