فونیکسریمکسبهتام

راهنمای نگهداری و خرید قطعات برلیانس

عصر خودرو- یکی از عوامل مهم در خرید اتومبیل های برلیانس تامین و فراهم نمودن قطعات و همچنین نگهداری از اتومبیل است. بررسی این موضوع یکی از ویژگی های مهم در خرید مدل های مختلف از این برند شناخته شده است.

راهنمای نگهداری و خرید قطعات برلیانس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳:۰۰

    نگهداری از اتومبیل برلیانس، تامین و تعمیر قطعات آن امری است که بیش از پیش مورد توجه صاحبان این خودرو قرار گرفته است. این بدان معناست که دارندگان این خودرو علاوه بر هزینه های جاری نظیر عوض کردن روغن موتور، تعویض روغن گیربکس و روغن واسکازین و… لوازم یدکی مصرفی مانند لنت ترمز، فیلتر روغن و … تعویض کنند.
    اگر از هزینه ها و قیمت خودروهای برلیانس چشم پوشی کنیم، قیمت لوازم یدکی برلیانس و کیفیت آن امری است که باید تا حد زیادی مورد توجه قرار گیرد.
    اگر قصد خرید اتومبیل برلیانس را دارید، نحوه فراهم و تامین کردن لوازم یدکی می بایست در انتخاب مدل مورد نظر شما تاثیر گذار باشد. همانطور که می دانید پارس خودرو اتومبیل برلیانس را تولید می کند و این خودرو در ایران بازتولید و مونتاژ می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا مدل های مختلف برلیانس را از نظر تامین قطعات با یکدیگر مقایسه کنیم.

    موارد مصرفی در خودرو چیست؟
    مصرف بنزین، تعویض روغن موتور، تعویض لاستیک و … از عواملی است که در هزینه‌های نگهداری اتومبیل شما تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه به بررسی همه این موارد خواهیم پرداخت.
    مصرف بنزین برلیانس: در وب سایت‌های خارجی مصرف سوخت متوسط خودروهای برلیانس بین 6 تا 8 لیتر در هر 100 کیلومتر تعیین شده است که از نظر مصرف انرژی جزو خودروهای میان رده تلقی می‌شوند.
    روغن گیربکس: برای تعویض روغن گیربکس برلیانس شما باید هر 30 هزار کیلومتر به تعمیرگاه مراجعه نمایید.
    تعویض روغن ترمز: روغن ترمز برلیانس باید هر 40 هزار کیلومتری که اتومبیل طی می‌کند، تعویض شود.
    روغن موتور: تعویض روغن موتور به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع روغن موتور است. اما محل استفاده از اتومبیل نیز در زمان تعویض روغن موتور تاثیرگذار است. بنابراین روغن موتوربرلیانس در شهرهای بزرگ باید هر 7 هزار کیلومتر یک بار و در شهرستان‌ها هر 10 هزار کیلومتری یکبار تعویض شود.
    با توجه به عوامل ذکر شده و با توجه به رقبای داخلی، شما هزینه زیادی برای تعمیر و نگهداری خودروهای برلیانس پرداخت نخواهید کرد. بنابراین خودروهای برلیانس می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده شما باشد.

    لوازم یدکی برلیانس
    یکی از مزایایی که لوازم یدکی برلیانس نسبت به سایر محصولات ایرانی دارد، طول عمر آن است. بنابراین در بازه‌های زمانی طولانی‌تری نیاز به تعمیر و تعویض پیدا خواهند کرد. اما مسئله قابل توجه این است که برای دوام بیشتر قطعات شما باید قطعات اصلی را تهیه نمایید.
    قیمت قطعات برخی مدل‌های برلیانس به دلیل عدم موجودی کافی، کمی بالاتر است، اما در مدل‌های پرفروش این مسئله وجود نخواهد داشت.
    در ادامه به بررسی هزینه‌های لوازم یدکی اصلی مدل‌های برلیانس خواهیم پرداخت.

    برلیانس سری 200
    لوازم برلیانس سری 200 به راحتی در بازار پیدا می‌شود، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که قطعات افترمارکت (متفرقه) این خودرو در بازار چین تولید نمی‌شوند و نسبت به سری 300 قیمت بالاتری دارند. بنابراین با وجود قیمت کمتر برلیانس سری 200 قطعات آن نسبت به سری 300 گران‌تر است.

    برلیانس سری 300
    تفاوت عمده این سری با سری 200 قیمت لوازم یدکی آن است و این مدل یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برلیانس در ایران است. تفاوت عمده این سری با سایر مدل‌های برلیانس وجود لوازم متفرقه (افتر مارکت) با تنوع برند و قیمت مناسب است که این خودرو را به محصولی پرفروش تبدیل کرده است.

    برلیانس کراس
    اکثر ویژگی‌های این خودرو مشابه سری 300 بوده ولی لوازم یدکی مربوط به بدنه آن با این سری متفاوت است. برای مثال جلو پنجره، آپشن های اضافی و… این مدل با سری 300 متفاوت است. این اتومبیل نیز یکی از پرفروش‌ترین محصولات برلیانس محسوب می‌شود. در این مدل نیز شما امکان تهیه قطعات متفرقه را خواهید داشت.

    برلیانس V5
    با اختلاف بسیار زیاد یکی از سخت‌ترین کارها خرید لوازم یدکی برای مدل V5 برلیانس است. این محصول در تعداد محدودی توسط شرکت پارس خودرو وارد شد و یکی از معایب آن کمبود قطعات یدکی است، که تا حد زیادی هزینه‌های جاری این خودرو را افزایش داده است. همچنین محدودیت در واردات لوازم یدکی برلیانس از دلایل گرانی قیمت قطعات این اتومبیل به شمار می‌رود.

    شرکت بازرگانی آقازاده
    شرکت بازرگانی آقازاده در تلاش است تا با وجود مشکلات موجود، با کیفیت ترین قطعات خودرو را با کمترین سود و بهترین قیمت برای شما مشتریان عزیز در سراسر نقاط ایران ارسال کند. لازم به ذکر است تمامی قطعات موجود، دارای استاندارد هستند و به‌صورت مستقیم به کشور وارد می‌شود. ما همواره برآنیم تا رضایتمندی مشتریان خود را به بهترین نحو جلب نماییم.
    برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت بازرگانی آقازاده به آدرس www.brillianceir.com مراجعه فرمائید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو