فونیکسریمکسبهتام

پورشه ۹۱۱ تارگا ۴؛ خودرویی که باتوجه به مکانیسم سقف نامگذاری شده است! +تصاویر

عصر خودرو-۹۱۱ تارگا ۴ مدل ۲۰۲۱ یکی از جذاب ترین اسپرت های بازار جهانی است که کیفیت و استانداردهای پورشه را همراه خود دارد. Targa در نامگذاری این مدل به ساختار سقف آن اشاره دارد و به البته یک نشان تجاری ثبت شده متعلق به کمپانی پورشه است. واژه تارگا اولین بار در سال ۱۹۶۶ و برای پورشه ۹۱۱ تارگا مورد استفاده قرار گرفت.

پورشه ۹۱۱ تارگا ۴؛ خودرویی که باتوجه به مکانیسم سقف نامگذاری شده است! +تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، شاید بتوانیم تارگا را نوعی ساختار کابریولت اختصاصی برای پورشه نیز در نظر بگیریم. شیشهٔ عقب در خودروهای تارگا معمولاً به صورت ثابت است، با این حال در برخی نمونه‌های خودروهای تارگا، این شیشه قابلیت جدا شدن یا تا شدن را دارد که این موضوع خودرو را به یک خودروی کروکی تبدیل می‌کند. هر قطعهٔ فلزی یا ساخته شده از مواد ترکیبی که از یک سوی بدنه آغاز شده و با عبور از روی بخش سقف به طرف دیگر بدنه برسد، با نام نوار تارگا، و در برخی موارد با نام میلهٔ تارگا مورد اشاره قرار می‌گیرد. عملکرد سقف تارگا در مقایسه با کابریولت کندتر است.

طراحی
این محصول از زبان طراحی موفق و ثابت پورشه استفاده می کند. چراغ های اصلی به شکل دایره ای بزرگ با گرافیک داخلی لوکس  امضای پورشه در قسمت دماغه محسوب می شود. بامپر(سپر) عملا شامل ورودی های هوا می شود و چیز دیگری برای نمایش ندارد.

در نمای جانبی رینگ های باکیفیت پورشه و همچنین  قسمت فلزی مربوط به سقف تارگا منظره ای متفاوت و جذاب را شکل داده اند.

اما 911 تارگا 4 در نمای عقب جزئیات بیشتری را همره خود دارد که شامل قسمت نرده ای انتهای شیشه عقب و چراغ اصلی یکپارچه خطی و باله فعال می شود. کمی پایین تر هم دیفیوزر اسپرت و خروجی های سیستم اگزوز دوقلو در هر طرف، قرار گرفته که نمادی از قدرت بالای این اسپرت آلمانی خواهد بود.

احتمالا باید تارگا را سنگین ترین نسخه 911 بدانیم زیرا این خودرو 1659 کیلوگرم وزن دارد. این محصول در مقایسه با نسخه کوپه 90 کیلوگرم سنگین تر است. نسخه کابریولت نیز در مقایسه با تارگا 4 برابر با 20 کیلوگرم سبک تر است.

کابین
کابین از استانداردهای همیشگی پورشه تبعیت کرده و یک محیط باکیفیت و لوکس مقابل راننده قرار دارد.

پیشرانه
در بخش پیشرانه این خودرو از موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربودوقلو با 379 اسب بخار خروجی و گشتاور 331 پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته دوکلاچه هماهنگ می شود. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد. در مدل 4S این محصول میزان خروجی به 443 اسب بخار و گشتاور به 390 پوندفوت افزایش می یابد.

در آزمایش ها، 911 تارگا 4 طی 4 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسیده است.

بیشینه سرعت نیز برابر با 288 کیلومتر برساعت است.

قیمت مدل پایه 119300 دلار و در نمونه آپشن که تصاویر آن برای مطلب حاضر استفاده شده برابر با 160920 دلار است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو