فونیکسریمکسبهتام

قیمت لاستیک بعد از هدفمندی یارانه‌ها سه برابر شده است

عصرخودرو : ما به دنبال یارانه نقدی نبودیم اما دولت کمک کند تا قیمت لاستیک و قطعات خودرو گران نشود‌.‌

قیمت لاستیک بعد از هدفمندی یارانه‌ها سه برابر شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های بین شهری کشور با بیان اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با توجه به مشکلات و با توافق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به دلیل افزایش قیمت سوخت در مرحله اول هدفمندی یارانه ها کرایه های بین شهری را افزایش داده ایم، گفت : بعد از این افزایش قیمت، تقریبا حدودیک ماه پیش کرایه بین شهری حدود 10 درصد افزایش یافت .



    رحمت الله حاجی محمدعلی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به عدم عملی شدن وعده های دولت برای حمایت از تعاونی های بین شهری گفت : قرار بود در مرحله اول هدفمندی یارانه هابسته حمایتی به تعاونی های کرایه بین شهری داده شود.



    وی افزود : همچنین وعده دادند که قیمت لاستیک و قطعات اتومبیل افزایش پیدا نکند اما اکنون قیمت لاستیک سه برابر شده است؛ و قیمت همه امکانات و قطعات مورد استفاده رانندگان تقریبا دو برابر شده است .



    مدیرعامل اتحادیه تعاونی های بین شهری کشور با بیان اینکه فعالیت تعاونی های بین شهری کشور در حال حاضر هیچ توجیه اقتصادی ندارد، گفت : از طرفی اگرنرخ کرایه را افزایش دهیم مردم توان پرداخت آن را ندارد .



    وی افزود : ما به دنبال یارانه نقدی نبودیم اما دولت کمک کند تا قیمت لاستیک و قطعات خودرو گران نشود .



    حاجی محمدعلی ادامه داد : با این وضعیت در صورتی که صاحبان تاکسی چاره ای جز شغل فعلی خود داشته باشند، از این صنف جدا می شوند .



    وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه اتحادیه همیشه شعار ایجاد اشتغال را در دستور کار خود قرار داده است، گفت : از سال 79 تاکنون حدود 40 هزار شغل ایجاد کرده ایم؛ همچنین 2700 دستگاه نوسازی شده است.



    مدیرعامل اتحادیه تعاونی های بین شهری ادامه داد : در حال حاضر با کمک سازمان راهداری قرار است به منظور نوسازی 3500 دستگاه تاکسی تسهیلات سه میلیون تومانی داده شود.



    وی تصریح کرد : براین اساس قرار است هزار دستگاه در سال جاری و بقیه طی دو سال آینده نوسازی شود .



    وی گفت : همچنین قرار است سازمان حمل ونقل سوخت کشور نیز از طریق بانک های عامل7 میلیون تومان وام با بهره 17 درصد به ما بدهند .



    وی درباره زمان پرداخت وام سه میلیون تومانی بلاعوض گفت : تفاهم نامه آن با سازمان راهداری بسته شده است و احتمالا تا اول مهر عملیاتی می شود .



    وی همچنین درباره تسهیلات 7 میلیون تومانی با سود17 درصد نیز گفت : بعد از ثبت نام در سامانه طراحی شده، متقاضیان به بانک های عامل معرفی می شوند و این تسهیلات تا 15 روز بعد از ماه رمضان ارایه می شود .


    کرمان موتوراکستریم