فونیکسریمکسبهتام

۳پیشنهاد رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان برای کنترل بازار

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان با ارائه سه پیشنهاد برای کنترل بازار خودرو تاکید کرد: عدم عرضه خودرو با قیمت مناسب، این بازار را هر روز آشفته‌تر خواهد کرد.

۳پیشنهاد رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان برای کنترل بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدرضا نجفی‌منش درباره تاثیر نوسان نرخ ارز بر افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت خودرو و مواد اولیه خودروسازان و قطعه‌سازان ندارد اما پارامتر بی‌تاثیری هم نیست؛ همانطور که شاهد بودیم، با صعود نرخ ارز قیمت خودرو نیز افزایش یافت، به این ترتیب می‌توان یکی از راه‌های جلوگیری از صعود قیمت خودرو را کنترل بازار ارز عنوان کرد.

    او با انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودرو و عدم افزایش بهای مواد اولیه تصریح کرد: شورای رقابت می‌خواهد خودرو با قیمت ارزان به دست مردم برسد درحالیکه این اقدام هم فشار تحمیل شده بر خودروسازان را بیشتر کرده و هم منجر به افزایش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار شده است؛ لذا ادامه این شرایط بازار خودرو را آشفته‌تر خواهد کرد.

    این فعال صنعت قطعه بیان کرد: تا زمانی که فاصله قیمت بین دو بازار همچنان برقرار باشد، به دلیل حاشیه سود بالایی که خرید خودرو از کارخانه به همراه دارد، تقاضا و انگیزه برای خرید این خودرو‌ها بالا است.

    ضرورت تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار
    نجفی‌منش راهکار دیگر کنترل بازار خودرو را واقعی کردن قیمت‌‌ها و رفع اختلاف نرخ کارخانه و بازار دانست و تصریح کرد: قیمت خودرو یا باید در حاشیه بازار توسط عرضه و تقاضا تعیین شود و یا خودروسازان طبق هزینه‌هایشان از جمله نرخ مواد اولیه و قطعه، قیمتی که برایشان زیان‌بار نیست را اعلام کنند.

    او افزود: ما سال‌های گذشته تجربه قیمت‌گذاری خودرو بر اساس حاشیه بازار را داشته‌ایم و با وجود اینکه تولید هم در آن زمان پایین‌تر از حالا بود، اما هم بازار آرامی داشتیم و هم قیمت‌ها مثل امروز بی‌منطق بالا نمی‌رفت.

    جلوگیری از هجوم تقاضا با واقعی کردن قیمت‌ها
    رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با تاکید بر تاثیر آزادسازی قیمت خودرو بر کاهش حجم تقاضا خاطرنشان کرد: اینکه در حال حاضر میلیون‌ها نفر در قرعه‌کشی خودروسازان شرکت می‌کنند به دلیل غیر واقعی بودن قیمت‌ خودرو است اما زمانی‌ که قیمت‌ها اصلاح شود، ضمن اینکه خودروسازان قادر به پرداخت مطالبات قطعه‌سازان و افزایش تولید بدون زیان خواهند بود، از حجم تقاضای کاذب موجود نیز کم خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو