فونیکسریمکسبهتام

ضرورت ایجاد شبکه توزیع گسترده در بخش لاستیک

عصر خودرو : مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر کشور بر ضرورت ایجاد شبکه گسترده توزیع در بخش تولید تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی هر تولید‌کننده‌ای برای گسترش و ادامه فعالیت اقتصادی خود نیازمند یک شبکه گسترده‌ توزیع است و در این راستا کارآمدی تعاونی‌های توزیعی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

ضرورت ایجاد شبکه توزیع گسترده در بخش لاستیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا محمدرضا آل سارا ـ اظهارکرد: بخش تعاون طی سالهای گذشته نقش موثری در توزیع عادلانه کالا و تثبیت قیمتها داشته و از این جهت اعتماد جامعه به بخش تعاون همواره به یک اصل جدایی ناپذیر در عرضه و تقاضا تبدیل شده است.



    وی با اشاره به وجود مشکلات و موانع متعدد در بخش تولید لاستیک، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان لاستیک با کمبود نقدینگی، تامین ارز و تهیه مواد اولیه دست به گریبان هستند و به جهت برخوردار نبودن از یک شبکه گسترده توزیعی که قابلیت توزیع مویرگی محصولاتشان را داشته باشد ناگریز از پرداخت هزینه های سرباری هستند که هر روز بر میزان آن افزوده می شود.



    به گفته آل سارا در گذشته سهم بخش تعاون در توزیع محصولات داخلی پررنگ تر بود و تولید کنندگان برای استفاده از ظرفیت های این بخش، تسهیلاتی را در زمینه ارائه تخفیفات مناسب به تعاونی ها اختصاص می دادند اما در شرایط کنونی این تسهیلات حذف شده و تعاونی ها در راستای حمایت از تولیدات داخلی قدرت عرض اندام و اقدامات شایسته را ندارند.



    مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لاستیک، روغن و فیلتر کشور در بخش دیگری از گفت وگو با ایسنا به احیای تعامل با بخش صنعت اشاره کرد و گفت: بخش تعاون و بخش صنعت دو بازوی نیرومند رشد و توسعه اقتصاد کشور به شمار می روند و عدم تعادل و تعامل میان هر یک از آنها می تواند اقتصاد کشور را دچار چالش کند.



    به اعتقاد وی کوتاه شدن فاصله بین بخش تعاون و بخش صنعت نیازمند حمایت همه جانبه وزارتخانه های تعاون، کار و امور اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و اتاق تعاون ایران است و ایجاد یک شبکه توزیع گسترده که قابلیت هدایت و کنترل بازار را داشته باشد، بزرگ ترین حمایت از بخش تولید است.



    آل سارا در عین حال با اشاره به فعالیت شرکتهای تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر در 31 استان و 315 شهر کشور، همراهی مسئولان امر در راه اندازی یک شبکه توزیعی گسترده به منظور حمایت از تولید داخلی را خواستار شد.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو