فونیکسریمکسبهتام

معاون اشتغال وزارت کار:

رانندگان بیشترین تسهیلات کرونا را گرفتند

عصر خودرو- معاون اشتغال وزارت کار گفت:بیشترین پرداختی تسهیلات کرونا به متقاضیان مربوط به رانندگان و حدود ۲۷ میلیارد تومان است. بر اساس آخرین آمارها، تعداد ۴۰۷ هزار واحد تاکنون در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

رانندگان بیشترین تسهیلات کرونا را گرفتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام وزارت کار سامانه کارا از 25اردیبهشت ماه برای ثبت نام کارفرمایان و متقاضیان وام کرونا در دسترس  بودند باز شد.

    پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است و براین اساس 14 رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

    پس از آن نیزدر از  16 تیر ماه متقاضیان فاقد کد بیمه و کد کارگاهی طبق اعلام وزارت کار می توانستند برای ثبت نام به سامانه کارا آدرس https://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

    اما عیسی منصوری،‌معاون اشتغال وزارت کار در سومین نشست کمیته راهبردی اجرای دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه کرونا می گوید:بیش از 10 پرونده معادل 197 میلیارد تومان توسط سیستم بانکی مصوب و تاکنون 50 میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات کرونا پرداخت شده است.بر اساس آخرین آمارها، تعداد 407 هزار واحد تاکنون در سامانه کارا ثبت نام کرده اند. از این تعداد، پرونده 165 هزار واحد معادل 7 هزار و 800 میلیارد تومان از تسهیلات تکمیل و جهت پرداخت به مؤسسات و بانک های عامل ارسال شده است.

    وی افزود: بیشترین پرداختی تسهیلات کرونا به متقاضیان مربوط به رانندگان و حدود 27 میلیارد تومان است. تحلیل این آمار نشان می دهد که دریافت تسهیلات بدون ضامن و وثایق بانکی با اقبال بیشتری از طرف متقاضیان روبرو بوده است.

    منصوری تصریح کرد: در مورد رانندگان، بیشترین سهم مربوط به وزارت کشور با تعداد 730 هزار نفر است. در بخش شرکت های تعاونی مسافربری نیز شرایطی فراهم شد تا متقاضیان بتوانند به طور جداگانه ثبت نام کنند.

    به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه خویش فرمایی و بیمه شدگان مشاغل آزاد، همکاری خوبی از طرف وزارتخانه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت انجام و وضعیت بیمه شدگان در زیررسته ها شناسایی شده است.

    منصوری افزود : براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا از ابتدا مقرر شد در بخش بیمه شدگان، کد ملی افراد ذیل 14 رسته منتخب برای ارسال پیامک اطلاع رسانی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگیرد تا متقاضیان برای ثبت نام در سامانه کارا اقدام کنند و پس از بررسی و تأیید دستگاه بخش مربوطه، جهت پرداخت به سیستم بانکی ارجاع شود.

    وی با اشاره به اصلاحات آیین نامه پرداخت تسهیلات ویژه کرونا، گفت: براساس آیین نامه اولیه پرداخت این تسهیلات، کارفرمایان متعهد بودند حداقل 90درصد نیروی کار خود را حفظ کنند. به عبارتی شرط دریافت تسهیلات این بود که کارفرمایان متعهد می شدند تا پایان سال نیروی کار خود را حفظ و بیمه آنها را پرداخت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شدند و سود نرخ تسهیلات دریافتی آنها تا 24درصد افزایش می یافت.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این مورد با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موافقت کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اصلاح شد و تعهد کارفرمایان برای حفظ نیروی کار خود تنها برای 3 ماه و تا زمان پرداخت تسهیلات است.

    * تسهیلات در رسته گردشگری 16میلیون تومان شد

    وی گفت: در زمینه کارگاه های بیش از 10نفر کارکن نیز مقرر شد که تسهیلات در اختیار بنگاه قرار گیرد. همچنین رقم تسهیلات برای رسته گردشگری از 12 به 16 میلیون تومان افزایش یافت.

    منصوری با استناد به مطالعات میدانی انجام شده و داده های سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: تعداد بنگاه های آسیب دیده ذیل 14 رسته منتخب 3 میلیون واحد شناسایی شد که 1.3 میلیون واحد آن دارای کد کارگاهی و 1.7 میلیون واحد فاقد بیمه و کدکارگاهی بودند، این تعداد 2.8 میلیون نفر بیمه شده و 3 میلیون نفر فاقد بیمه را شامل می شود.

    معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 40 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات کرونا درنظرگرفته شده است گفت: افزون بر این رقم، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی از محل منابع موارد خاص، مبلغ 3هزار و 500 میلیارد تومان برای 108 شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی اختصاص یافت.

    * هماهنگی با دستگاهها برای شناسایی واحدهای کسب و کار فاقد بیمه

    منصوری درباره پرداخت تسهیلات به شاغلین و واحدهای کسب و کار فاقد کد کارگاهی تأمین اجتماعی نیز اظهار کرد: برای شناسایی این افراد با وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، تعاون، فنی و حرفه ای و بهزیستی کشور، هماهنگی لازم صورت گرفته و بیش از یک میلیون و 500هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز شده اند که تاکنون برای 580 هزار نفر از آنها پیامک ارسال شده است. براساس آمار، وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشترین رقم را در تعداد شاغلان فاقد کد بیمه به خود اختصاص داده است.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای اطمینان از ارسال پیامک، از طریق استانداری ها، اتاق اصناف، زیرمجموعه ها و روابط عمومی سازمان های مختلف مذاکرات و اقدامات لازم انجام و پیشنهاد شده تا به طور خاص فراخوان عمومی داده شود تا تمام مشمولان بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو