فونیکسریمکسبهتام

۳۰۰۰ تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی کم بهره برای خرید تراکتور

عصر خودرو- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۳۰۰۰ تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی جهت خرید تراکتور خبر داد.

۳۰۰۰ تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی کم بهره برای خرید تراکتور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، امید قالیباف ضمن اعلام این خبر، اعلام کرد: سود این تسهیلات چهار درصد و مدت بازپرداخت هفت ساله خواهد بود و بر اساس توافق نامه‌ای که هفته آینده به امضا خواهد رسید، سقف 1000 میلیارد تومانی برای این تسهیلات در نظر گرفته می‌شود. این تسهیلات توسط یکی از بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

    سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به   رشد 50 درصدی تولید تراکتور در نیمه نخست امسال، گفت: تولید تراکتور در شش ماهه 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته و از 9750 دستگاه به 14625 دستگاه تراکتور رسیده است.

    افزود: همچنین در همین مدت صادرات تراکتور نیز 89 درصد رشد کرده است. در نیمه اول امسال 943 دستگاه تراکتور صادر شده است که طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده تا پایان سال به 4600 خواهد رسید.

    بساط بازار آزاد تراکتور جمع می‌شود

    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در حال حاضر بازار آزاد تراکتور در حال حذف شدن است گفت؛ افزایش تولید تراکتور، اختلاف قیمت کارخانه با بازار را به شدت کاهش داد؛ بطوریکه تراکتور 399 که در فروردین ماه امسال در بازار آزاد 750 میلیون تومان قیمت داشت، اکنون به 640 میلیون تومان رسیده است (که نسبت به قیمت 500 میلیون تومانی کارخانه بالاتر است؛ این موضوع عمدتا به خواب پول در مدت زمان تحویل برمی‌گردد) و در برخی مدل ها حتی رشد منفی قیمت هم دیده می‌شود.

    قالیباف در پایان خاطر نشان کرد: نیاز سالانه تراکتور 20 هزار دستگاه برآورد شده که بیش از این نیاز، برابر ٣5 هزار دستگاه تراکتور در سال جاری تولید خواهد شد؛ این رشد تولید علاوه برآنکه سبب  حذف تقاضای سرمایه‌ای و بازار آزاد خواهد شد، عاملی برای افزایش صادرات نیز خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط