فونیکسریمکسبهتام

بیشترین شکایت از خودروسازان مربوط به کدام حوزه است؟

عصر خودرو : روزانه حدود ۴۰ شکایت از عملکرد خودروسازان در حوزه‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال می‌شود.

بیشترین شکایت از خودروسازان مربوط به کدام حوزه است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹:۴۶
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اگرچه در سال های اخیر قوانین مختلفی به ویژه قانون ارتقای کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش خودرو به تصویب رسیده و به خودروسازان ابلاغ شده است، ولی با این حال مصرف کنندگان ایرانی باز هم از عملکرد خودروسازان داخلی ناراضی هستند.



    طبق اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 30 تا 40 شکایت از عملکرد خودروسازان در حوزه های فروش و خدمات پس از فروش خودرو به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال می شود که حدود 80 درصد این شکایت ها مربوط به نارضایتی از خدمات پس از فروش خودرو است.



    شکایات مطرح در حوزه فروش خودروهای داخلی نیز بیشتر مربوط به مواردی همچون تاخیر در تحویل خودرو، عدم پرداخت سود مشارکت و عدم تقید خودروساز به مفاد قرارداد منعقده با مشتری است.



    البته طبق گزارش های رسمی، عملکرد خودروسازان و سطح کیفی خدمات فروش و پس از فروش آن ها در سال های اخیر بهبود داشته، ولی با این حال وجود روزانه 40 شکایت شاخص مناسبی برای صنعت خودرو کشور محسوب نمی شود.
    کرمان موتوراکستریم