فونیکسریمکسبهتام

تاکسی های هیبریدی به تهران وارد می شوند

عصر خودرو : مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تاکسی های هیبریدی جایگزین تاکسی های دوگانه سوز و بنزین سوز شوند.

تاکسی های هیبریدی به تهران وارد می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳:۴۴
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمدی بافنده با اعلام این خبر افزود: کشورهای پیشرفته دنیا به دنبال آن هستند که خودروهای هیبریدی و برقی را جایگزین خودروهای کنونی کنند تا ضمن مدیریت مصرف انرژی، آلودگی های زیست محیطی را به شدت کاهش دهند، ما نیز اگر از اتوبوس و تاکسی های هیبریدی استفاده کنیم می توانیم نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.



    وی اظهار داشت: در صورت هیبریدی شدن، تاکسی ها می توانیم پایانه تاکسیرانی را به کانکتورهای برق مجهز کنیم و تاکسیرانان در زمانی که منتظر مسافر هستند نسبت به اقدام کنند.



    بافنده با بیان اینکه اگر بخواهیم تاکسی هایمان هیبریدی شود باید تغییراتی در مسیر آنها نیز اعمال کنیم تصریح کرد:اگر ما سوخت نیروگاه های تولیدی برق را با استفاده از انرژی گاز تأمین کنیم، می توانیم به جای آنکه خودروهای گازسوز تولید کنیم خودروهای را مورد استفاده قرار دهیم که با سوخت هیبریدی کار کنند و بتوانند در سطح شهر تردد داشته باشند.



    مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت و تاکسیرانی تهران بیان کرد: همچنین در صورت هیبریدی شدن تاکسی ها مشکلات کمبود جایگاه های گاز و معطل شدن راننده ها در صنوف عریض سوخت نیز برطرف خواهد شد.



    بافنده تصریح کرد: یک خودروی گازسوز با هر بار سوخت گیری 120 کیلومتر می تواند حرکت کند در حالی که خودروهای هیبریدی می توانند 140 کیلومتر را با هر بار شارژ شدن طی کنند.

    وی خاطر نشان کرد: استفاده از خودروهای هیبریدی به جای خودروهایی که با سوخت های فسیلی کار می کند قابل توسعه است و می توان روی این مساله به طور جدی کار کرد چنانچه تلاش هایی برای تولید خودروهای هیبریدی توسط خودروسازان داخلی نیز صورت گرفته و امیدواریم به صورت یک سیاست کلان در کشور ورود و استفاده گسترده از این خودروها محقق شود.
    کرمان موتوراکستریم