فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروسازان افزایش قیمت نداشتند، سوداگران خودرو را گران کردند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید، اگر سایت مشخصی برای درج آگهی فروش خودرو طراحی شود و فروشندگان واقعی با احراز هویت در آن ثبت نام و خودروی خود را به فروش رسانند، هیچ یک از سوءاستفاده‌های فعلی صورت نمی گیرد.

خودروسازان افزایش قیمت نداشتند، سوداگران خودرو را گران کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: اگرچه خودروسازان طی ماه‌های گذشته افزایش قیمتی نداشتند، اما سوداگران با قیمت سازی در فضای مجازی بازار را به دست گرفته و قیمت های مدنظر خود را بر بازار حاکم کردند.

    نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت نظارت بر سایت های اینترنتی به منظور جلوگیری از قیمت سازی در فضای مجازی، افزود: اگر سایت مشخصی برای درج آگهی فروش خودرو طراحی شود و فروشندگان واقعی با احراز هویت در آن ثبت نام و خودروی خود را به فروش رسانند، هیچ یک از سوءاستفاده‌های فعلی صورت نمی گیرد، این در حالی است که در شرایط کنونی سوداگران با هماهنگ کردن افراد و درج آگهی های فروش با قیمت‌های بسیار بالا به راحتی، خودرو را گران می کنند.

    وی کم بودن تولید نسبت به تقاضا را یکی دیگر از دلایل گرانی خودرو در بازار دانست و افزود: سرازیر شدن نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار خودرو موجب شده، خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود در نتیجه حجم تقاضا و به تبع آن قیمت خودرو افزایش یافته است.

    ضرورت معرفی خودروی جایگزین پراید

    وی با بیان اینکه خودرو یکی از بازارهای جذاب برای سوداگران است زیرا بهای آن به راحتی با نقشه‌های دلالان دچار نوسان می شود، اظهار کرد: از آنجایی که با رونق گرفتن بورس بازار چارچرخ‌ها دچار رکود و رخوت می شود، سوداگران با قیمت سازی در فضای مجازی تمام تلاش خود را به کار می برند تا این بازار را سرپا نگه دارند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با توقف خط تولید پراید، خودروسازان باید به سرعت خوردوی جایگزین را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند تا دست مافیاها از بازار کوتاه شود، اضافه کرد: خودروسازان باید با طراحی سازوکارهای مناسب خودروهای تولیدی را به دست مصرف کننده اصلی برسانند با تحقق این امر عطش بازار از بین رفته و قیمت ها کاهش یابد./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو