فونیکسریمکسبهتام

مخازن جای ذخیره ندارند؛

بنزین چین پشت درهای بسته مکزیک

عصر خودرو- مکزیک که بزرگترین خریدار بنزین آسیا و چهارمین خریدار بزرگ بنزین چین است، به دلیل کاهش تقاضا و پر بودن مخازن ذخیره با مازاد عرضه این فرآورده رو به رو شده است.

بنزین چین پشت درهای بسته مکزیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، شرکت نفت دولتی مکزیک، پیمکس، اخیراً در مورد ممنوعیت وارداتبنزین توسط بخش بین المللی خود اعلامیه‌ای را صادر کرده است که این امر موجب تشدید نگرانی‌ها در مورد چشم انداز مازاد عرضه در آسیا وضعیت بازار سوخت موتور شده است.

    این نگرانی‌ها در اواخر دو هفته قبل، با حدس و گمان‌ها حول توقف پرداخت‌های شرکت دولتی نفت مکزیک به زیرمجموعه‌اش، PMI، برانگیخته شد. مؤسسه انرژی پلاتس مطرح کرد که شنیده‌ها حاکی از آن بود که شرکت نفت دولتی مکزیک بر واردات سوخت زیرمجموعه اش شرایط اضطراری اعلام کرده است، گرچه جزئیات بیشتری توسط این شرکت‌ها بیان نشده است.

    افت 12 درصدی واردات بنزین مکزیک

    این موضوع به علت کاهش شدید تقاضای مکزیک برای بنزین و فراورده‌های نفتی، در پی اعمال محدودیت‌های تردد در سطح بین المللی با هدف کاهش شیوع ویروس کرونا رخ داد. طبق داده‌ها، مجموع فروش بنزین از شرکت نفت دولتی مکزیک و بخش خصوصی، آخرین بار در هفته منتهی به 27 مارس با افت 12 درصد به پایین‌تر سطح سال یعنی 701 هزار بشکه در روز رسیده بود.

    پس از آن شرایط وخیم‌تر شده، بطوری که با ظرفیت محدود ذخایر خشکی این کشور، تانکرهای رنج متوسط (MR) حامل بنزین تا یک ماه تمام منتظر تخلیه باقی ماندند. به گفته منابع معتبر این کشور با مشکل مازاد عرضه روبرو است و ظرفیت مخازن ذخیره آنها تکمیل شده است. قرار است که محدودیت‌های تردد در مکزیک تا پایان ماه مه 2020 برداشته شود. با تلاش مکزیک جهت مدیریت موقعیت مازاد عرضه، محموله‌هایی که معمولاً از آسیا به مکزیک فرستاده می‌شوند در منطقه معطل باقی خواهند ماند.

    رشد 37.6 درصدی صادرات بنزین چین

    از شروع سال جاری میلادی، شرکت نفت دولتی مکزیک خریدار بنزین آسیا بوده است، چرا که قیمت‌های کم این محموله‌ها باعث جذابیت آن برای این کشور شده است. در ماه مارس شرکت 5 الی 6 محموله بنزین از آسیا خریداری کرد که انتظار می‌رفت تا آوریل تخلیه شوند.

    مکزیک همچنین چهارمین خریدار بزرگ بنزین چین در ماه مارس بود، بطوری که داده‌های چین 37.6 درصد رشد سالانه در صادرات بنزین (141 هزار متریک تن) را نشان می‌دهد. با بازتاب تضعیف بازار بنزین آسیا، انتظار می‌رود که بازار آن در آینده نزدیک در ساختار کانتگو شدید باقی بماند. به گفته منابع فارغ از اینکه بنزین در حال حاضر چقدر ارزان باشد، برای خرید محدودیت وجود دارد، چرا که اجاره مخزن ارزان نیست و همچنین میزان تقاضا روند کاهشی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو