فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حمایت:

قیمت خودروهای وارداتی در چارچوب نرخ های کنترل شده است

عصر خودرو : رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:قیمت گذاری خودروهای وارداتی براساس نرخ ارزی است که واردکنندگان دریافت می کنند و تا مرحله ای که خودرو از نمایندگی خارج می شود ، قیمت آن به طور کامل در چارچوب نرخ های کنترل شده است.

قیمت خودروهای وارداتی در چارچوب نرخ های کنترل شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایرنا جواد تقوی در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی ، با تاکید بر عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت خودروهای داخلی ،بیان کرد: قیمت گذاری خودروهای وارداتی براساس نرخ ارزی که واردکنندگان دریافت می کنند، صورت می گیرد و تا مرحله ای که خودرو از نمایندگی خارج می شود، قیمت خودرو در چارچوب قیمت های کنترل شده است،اما اگر خودرو دست به دست و با قیمت های متفاوت فروخته شد، قیمت گذاری توسط افراد صورت گرفته و متفاوت است.



    تقوی یادآور شد: برای کنترل بازار خودروهای وارداتی، یکی از تعهدات واردکنندگان این است که همواره نیاز بازار را تامین کنند،اما سیکل انتقال ارز از موارد و مشکلاتی است که باید بعنوان یکی از مشکلات جدی واردکنندگان در حوزه تامین مالی به آن پرداخته شود.



    وی خاطر نشان کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز از سال گذشته تا به امروز ، واردکنندگان تا به حال توانسته اند شرایطی را که برای تامین بازار گذاشته شده است را برآورده کنند و امیدواریم از این به بعد نیز این امر انجام شود.



    تقوی ضمن بیان این مطلب که واردکنندگان از ارز دولتی استفاده می کنند،تصریح کرد: زمان تحویل ارز تا زمان انتقال کالا یکی دو ماه زمان می برد و این طور نیست که امروز واردکننده اراده به واردات کند و همزمان نیز ارز مورد نیاز آن تامین شود ، بنابراین هر چه این زمان را کوتاه کنیم فاصله قیمتی موجود در بازار و قیمت وارد کننده کاهش پیدا می کند.



    وی شرط افزایش قیمت خودروهای داخلی را بهبود کیفیت و کاهش فاصله قیمت های حاشیه بازار با کارخانه ذکر کرد و ادامه داد:این شرایطی است که خودروسازان به آن آگاهند ، اما الان یکی از مشکلات جدی حوزه تولید و واردات، تامین مالی است که امیدورایم انجام آن سرعت پیدا کند و طبیعتا وقتی این امر زمان کمتری داشته باشد ،هزینه کمتری نیز به وارد کننده و تولید کننده داخلی تحمیل می شود.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو