فونیکسریمکسبهتام

جمع آوری پارکومترهای تهران با برگزاری مزایده پارک حاشیه‌ای هوشمند

عصر خودرو- معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: پارکومترهای موجود در مناطق تهران بعد از برگزاری مزایده پارک حاشیه‌ای هوشمند در آن منطقه جمع آوری می‌شوند.

جمع آوری پارکومترهای تهران با برگزاری مزایده پارک حاشیه‌ای هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، وحید سرلک با بیان اینکه پارکومترها به صورت مرحله‌ای از سطح شهر جمع آوری می‌شوند، توضیح داد: بعد از برگزاری مزایده و واگذاری پارک حاشیه‌ای هوشمند در هر منطقه‌، پارکومترهای موجود در آن منطقه جمع آوری می‌شوند. درحال حاضر تمامی پارکومترها از مناطق 2، 6 و 7 جمع آوری شده‌اند.

    وی با بیان اینکه نزدیک به 2000 دستگاه پارکومتر در سطح شهر تهران نصب شده بود، گفت: اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند جایگزینی بر پارکومترهای منسوخ شده است. درحال حاضر پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه 2 تهران اجرا شده و بازخوردهای خوبی هم از آن گرفته شده است.

    معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ابلاغ قرارداد پارک حاشیه‌ای هوشمند در آینده‌ای نزدیک به مناطق 6، 7، 11 و 12، بیان کرد: اقدامات ابتدایی طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند از جمله خط کشی، نصب تابلوها و ... درحال انجام است و از تیرماه سال جاری وارد فاز اجرایی خواهد شد.

    براساس گزارش شهرنوشت، پارکومتر دستگاهی برای جمع‌آوری پول و پرداخت هزینه پارک خودرو در یک محل خاص برای مدت زمانی محدود است. قبل از سال 1373، حدود 500 دستگاه پارکومتر مکانیکی قدیمی در سطح شهر نصب شده بود که تمامی آن‌ها سکه‌ای بودند. نخستین بار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، به منظور تحقق بخشیدن به هدف مدیریت ترافیک ساکن، اقدام به خریداری تعدادی پارکومتر دیجیتال کرد. شهرداری تهران در سال 1373 اقدام به نصب و بهره‌برداری حدود 750 دستگاه پارکومتر دیجیتالی کرده و در سال 1374، تعداد آن را به حدود 4800 دستگاه رساند. پارکومترهای هوشمند از سال 1385 در تهران نصب شدند اما آماده‌سازی معابر (خط‌کشی، شماره‌گذاری، نصب تابلوی انتظامی، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها) از آذرماه سال 1390 آغاز شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو