فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

سوزوکی ژاپن جایگزین پراید نمی‌شود

پیش‌بینی قیمت پراید به ۱۰۰ میلیون تومان

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: سوزوکی ژاپن جایگزین پراید نمی‌شود ممکن است تولید مشترک خودرو ژاپنی‌ها در ایران تنها یک ایده از سوی یک کارشناس باشد. یا ممکن است یک خودرو چینی شبیه خودرو ژاپنی‌ها در ایران تولید شود.

سوزوکی ژاپن جایگزین پراید نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت نیوز، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا ورود خط تولید ژاپنی‎ها به ایران و جایگزینی سوزوکی اسپلش به جای تولید پراید میتواند واقعی باشد؟گفت: کشور در شرایط تحریم قرار دارد، بنابراین ورود شریک جدید خارجی در بخش خودروسازی ایران بعید به نظر میرسد؛ چرا که ژاپنیها جز اولین کشورهایی بودند که در شرایط تحریم مراودات اقتصادیشان را با ایران به طور کامل قطع کردند. سوالی که ایجاد میشود این است که اگر در شرایط تحریم قرار داریم توقف برخی خطوط تولید خودروهای چینی، افزایش قیمت خودروهای داخلی و ورود خودروسازان ژاپنی در ایران چیست؟

    مهدی دادفر افزود: معتقدم ورود ژاپنیها در خطوط خودروسازی ایران بعید است، چرا که شرکتهای خودروسازی دیگر حاضر نیستند که برندشان را دست خودروسازان ایرانی دهند. اساسا نحوه و سبک فعالیت خودروسازان ژاپنی با ایرانیها زمین تا آسمان فرق دارد. ممکن است تولید مشترک خودرو ژاپنیها در ایران تنها یک ایده از سوی یک کارشناس باشد. یا ممکن است یک خودرو چینی شبیه خودرو ژاپنیها در ایران تولید شود.

    قیمت پراید 100 میلیون تومان میشود

    او حذف پراید از صنعت خودروسازی ایران را امری اشتباه تلقی کرد و گفت: حذف پراید از صنعت خودروسازی ایران امری اشتباه است. در گذشته شعار خودروسازان این بود که خانوادههای موتور سوار را به پراید سوار تبدیل کردهاند، این در حالی است که حالا چنانچه خانوادههای قشر متوسط تا شش سال بکوب کار کنند و نانی هم نخورند تازه میتوانند با حداقل حقوقشان و بعد از شش سال یک پراید بخرند.

    دادفر تصریح کرد: پراید تنها خودرویی بود که 95 درصد آن داخلیسازی شده بود. حال این پرسش مطرح میشود که در شرایط تحریم کدام خودرو را میتوان جایگزین پراید کرد که 95 درصد قطعات آن را بتوانیم در داخل تولید کنیم. پیشبینی ما این است که در آینده نزدیک قیمت پراید به 100 میلیون تومان خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو