فونیکسریمکسبهتام

کاهش سرفاصله حرکت قطار‌های خط دو مترو برای مقابله با کرونا

عصر خودرو- نوبخت از کاهش سرفاصله حرکت قطار‌های خط دو متروی تهران در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

کاهش سرفاصله حرکت قطار‌های خط دو مترو برای مقابله با کرونا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،فرنوش نوبخت گفت: برای افزایش رفاه حال شهروندان و کاهش تعداد مسافران در هنگام استفاده از متروی تهران از روز شنبه 30 فروردین ماه 99 سر فاصله حرکت قطار‌ها در خط دو متروی تهران از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه کاهش یافت.

    وی افزود: با کاهش نیم دقیقه‌ای در سر فاصله حرکت قطار‌های خط دو توانستیم رکورد جدیدی را در کاهش سر فاصله حرکت قطار‌ها ثبت کنیم.
    نوبخت در ادامه با بیان اینکه متروی تهران به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش مسافر همراه شد تصریح کرد: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای هرچه بهتر اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی با تمام ظرفیت در حال خدمات رسانی به شهروندان هستیم و کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها را با توجه به حجم بالای مسافر از خط دو آغاز کردیم.
    وی با تاکید بر اینکه این خط به دلیل اتصال با خط 5 متروی تهران تهران (صادقیه) -کرج- گلشهر از همه خطوط شلوغ‌تر است افزود: قطار‌های دو طبقه خط 5 از قطار‌های درون شهری ظرفیت بیشتری دارند و همین باعث می‌شود حجم زیادی از مسافران از خط پنج وارد خط دو شوند.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت قطار‌های درون شهری 300 نفر نشسته است گفت: ظرفیت نشسته قطار‌های خط پنج هزار و 500 نفر است که 5 برابر قطار‌های داخلی صندلی دارد این حجم مسافر وقتی از قطار‌های کرج پیاده شده و عمدتا برای ادامه سفر وارد خط دو می‌شوند با ازدحام چند برابری مسافران در این خط روبرو می‌شویم.
    وی تصریح کرد: سرفاصله حرکت قطار‌های خط پنج 15 دقیقه است و زمان حرکت در خط 2 سه دقیقه خواهد بود که بر همین اساس به ازای هر قطار خط 5 مترو، سه قطار در خط دو خدمت رسانی خواهد کرد و امیدواریم با این کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها شاهد کم شدن ازدحام جمعیت درایستگاه تهران (صادقیه) باشیم.
    نوبخت با بیان اینکه در صورت تامین قطار این کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط یک و چهار نیز اجرا می‌شود ادامه داد:کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در شرایط فعلی کار بسیار سختی است.
    وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح فاصله گذاری در مترو تا 450 هزار نفر قابل اجراست و می‌توانیم به خوبی طرح فاصله گذاری را اجرایی کنیم؛ اما اگر به هر دلیلی تعداد مسافران افزایش پیدا کند دیگر امکان اجرای طرح فاصله گذاری در مترو نیست.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از مسافران خواست در زمان سفر‌های خود مدیریت کنند چرا که عدم توزیع یکنواخت سفر باعث می‌شود در همه ایستگاه‌ها این طرح را به خوبی اجرای نشود.
    نوبخت خاطرنشان کرد:ظرفیت ناوگان مترو مشخص است و برای جلوگیری از شیوع این ویروس هر فرد موظف است توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را رعایت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو