فونیکسریمکسبهتام

سرفاصله حرکت قطارها ۳.۵ دقیقه

همه ظرفیت مترو تهران فعال است

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: همه ظرفیت متروی تهران فعال است و سرفاصله حرکت قطارها ۳.۵ دقیقه تعریف شده است.

همه ظرفیت مترو تهران فعال است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، فرنوش نوبخت درباره شلوغی برخی سکوها و قطارهای مترو در نخستین روز از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند اظهار کرد: ما از همه ظرفیت مترو استفاده کرده ایم و هیچ یک از قطارهایمان را در پارکینگ‌ها نگه نداشته‌ایم.

    وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که از همه ظرفیت مترو استفاده کنیم، گفت: با این حال ازدحام مسافر نیز وجود نداشته است و در حال حاضر طبق مشاهده بنده از طریق دوربین‌ها و گزارش واحد مانیتورینگ، بسیاری از صندلی ها خالی هستند و گزارشی از ازدحام عجیب و غریب در مترو داده نشده است.

    مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تصریح کرد: قطارهای خط 5 مترو 1500 صندلی دارد و اگر فرض کنیم یکی از این قطارها 700 مسافر داشته باشد، با ورود به ایستگاه صادقیه اکثر مسافران را به قطاری منتقل کند که 300 صندلی دارد بنابراین داشتن مسافران دائمی در این ایستگاه‌ و سایر ایستگاه‌های تقاطعی و مهم، طبیعی است با این حال ظرفیت ما برای همه ایستگاه‌ها یکسان است.

    وی درباره اینکه با توجه به افزایش سر فاصله حرکت قطارها به دلیل کاهش تعداد مسافران در ایام نوروزی و شلوغی امروز مترو این ذهنیت را ایجاد کرده که هنوز سرفاصله حرکت قطارها نیز زیاد است،‌ گفت:  برای سرفاصله حرکت قطارها نیز واحدی برای برنامه ریزی وجود دارد و سال گذشته علی رغم تحریم‌های ظالمانه و سخت بودن تأمین قطعات تلاش کردیم سرفاصله حرکت قطارها به 3.5 دقیقه کاهش یابد که این رقم در کمتر مترویی وجود دارد و این وضعیت را همچنان حفظ کرده‌ایم.

    نوبخت در ادامه با طرح این پرسش که چرا نباید همه ظرفیت شرکت مترو را به کار بگیریم، گفت: همه قطارهای ما برای خدمت رسانی فعال هستند اما مسافران نیز باید نکات لازم را رعایت کنند و توجه داشته باشند که  اگر ظرفیت قطاری تکمیل شده صبر کنند تا قطار بعدی اعزام شود. در واقع خودشان  مسافران باید در رعایت فاصله گذاری اجتماعی کوشا باشند.

    وی افزود: از شهروندان می‌خواهیم نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی همکاری لازم را داشته باشد ما نیز در مترو روی پله برقی‌ و ایستگاه‌ها علامتگذاریکرده و بنرهای متعددی نصب کرده‌ایم تا این موضوع را به مسافران گوشزد کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو