فونیکسریمکسبهتام

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازى مطرح کرد:

سه پیش‌شرط قطعه‌سازان براى تحقق شعار جهش تولید

زیرساخت لازم براى تامین قطعات دو میلیون خودرو فراهم است

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازى ضمن تشریح سه پیش‌شرط ضرورى براى تحقق شعار جهش تولید، از فراهم بودن زیرساخت لازم براى تولید قطعات دو میلیون خودرو در سال٩٩ خبر داد.

سه پیش‌شرط قطعه‌سازان براى تحقق شعار جهش تولید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدرضا نجفى منش ضمن اشاره به شروع فعالیت قطعه‌سازان از امروز، درباره اقدامات لازم براى تحقق شعار "جهش تولید" تصریح کرد: براى تحقق شعار امسال باید سه اقدام به صورت عملى انجام شود که مهم‌ترین آن تامین نقدینگى قطعه‌سازان است؛ از آنجا که تمام خریدهاى ما به صورت نقدى انجام مى‌شود باید پول قطعه‌سازان نیز حداکثر یکماهه پرداخت شود.

    این فعال صنعت قطعه ادامه داد: از دیگر اقدامات ضروری، حذف سیاست قیمت‌گذاری دستوری است چراکه خودروسازان زیر سایه این سیاست غلط طی شش ماهه اول ٩٨ حدود ٤٣هزار میلیارد تومان زیان کردند که این ضرر گریبان قطعه سازان را هم گرفت؛ این درحالی‌است که بسیاری از افراد با ثبت‌نام خودرو از 20 تا 250 میلیون تومان سود کرده‌اند.نجفى منش تامین مواد اولیه داخلى با قیمت و عرضه مناسب را از دیگر پیش شرط‌هاى لازم براى رسیدن به شعار امسال عنوان کرد و گفت: بخشى از مواد اولیه ما توسط پتروشیمى، فولاد مبارکه و مس با قیمت بالا تهیه مى‌شود به طوریکه سال گذشته فولاد مبارکه حدود100 درصد سود کرد؛ اگر مواد اولیه ما با سود معقول تامین شود بهاى تمام شده براى قطعه‌ساز و قیمت نهایى براى مصرف‌کننده هم کاهش مى‌یابد.

    رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازى ادامه داد:از طرفى عرضه مواد اولیه داخلى نیز بسیار کم است و ما بیشتر اوقات مجبور به تامین مواد خود از بازار آزاد با قیمت‌هاى بالا هستیم، لذا جریان تامین مواد اولیه داخلى باید روال عادى داشته باشد تا قطعه‌ساز مجبور به ورود به بازار آزاد نشود.

    آغاز سال جدید با انبوهى از بدهى‌هاى گذشته
    نجفی منش درباره میزان بدهی خودروسازان نیز توضیح داد: رقم بدهی صنعت خودرو به شبکه تأمین همچنان بیش از 30 هزار میلیارد تومان برآورد شده که این بدهی نتیجه سیاست‌های غلط دولت ازجمله قیمت‌گذارى دستوری است.

    او همچنین با انتقاد از عدم تحقق وعده دولت در پرداخت تسهیلات به خودروسازان اظهار کرد: متأسفانه از 5000 میلیارد تومان تسهیلاتی که قرار بود دولت سال گذشته به خودروسازان پرداخت کند، تا پایان سال کمتر از 3500 میلیارد تومان آن محقق شد.

    نجفی منش در پایان با اشاره به ظرفیت بالای صنعت قطعه تاکید کرد:خوشبختانه قطعه‌سازان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید دارند به طوریکه سال گذشته توانستند برای حدود ٩۰۰هزار خودرو قطعه تأمین کنند؛ این درحالی است که سال 90 برای یک میلیون و 600 هزار خودرو هم تأمین قطعه کرده‌ایم و درحال حاضر زیرساخت لازم برای تولید قطعات دو میلیون خودرو را نیز داریم؛ البته تحقق این اعداد و ارقام و رسیدن به شعار امسال منوط به اجرای موارد گفته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط