فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان:

شرایط بهداشتی برخی تولیدکنندگان برای آغاز فعالیت از شنبه مهیا نیست

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با اعلام اینکه فعالیت واحدهای تولیدی از شنبه ۲۳ فروردین ماه به نوعی نمادین است، گفت: مشکلات برطرف نشده و صنایع پروتکل بهداشتی مخصوص خود را ندارند.

شرایط بهداشتی برخی تولیدکنندگان برای آغاز فعالیت از شنبه مهیا نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، آرش محبی نژاد با اشاره به اینکه قرار است از شنبه فعالیت واحدهای قطعه سازی آغاز شود، اظهار داشت: جالب اینجاست تمام مسئولیت راه اندازی واحدها برعهده خود بنگاه ها است اما باید پرسید براساس کدام پروتکل بهداشتی روند فعالیت واحدهای تولیدی آغاز می شود.

    وی با بیان اینکه بدون یک پروتکل جامع نمی توان فعالیت را در واحدهای تولیدی آغاز کرد، افزود: در صنعت قطعه سازی حدود 1200 قطعه ساز آنهم در استان های مختلف مشغول فعالیت هستند که هر کدام شرایط کاری خاص خود را دارند. به عنوان نمونه در برخی از واحدها نمی توان فاصله ها را رعایت کرد و باید برای حفظ  سلامت کارگران تدبیری دیگری را انجام داد.

    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور تصریح کرد: به واحدها می گویند فعالیت خود را با رعایت پروتکل بهداشتی آغاز کنید اما نمی گویند وقتی اصناف تعطیل هستند برخی از نیاز واحدها چگونه تأمین می شود. امروز ما برای تولید نیازمند یک برنامه روشن هستیم اما متأسفانه هیچ کس مسئولیت راه اندازی و توقف واحدهای تولیدی را نمی پذیرد.

    محبی نژاد با اعلام اینکه فعالیت واحدهای تولیدی از شنبه 23 فروردین ماه به نوعی نمادین است، گفت: مشکلات برطرف نشده و صنایع پروتکل بهداشتی مخصوص خود را ندارند. علاوه بر این مسئولیت جبران مشکلات کارگران از بیماری مشخص نیست .

    وی با بیان اینکه ایمنی کار در فعالیت تولیدی امری حیاتی است، افزود: دولت کسری بودجه دارد و نمی تواند ضرر و زیان واحدها را جبران کند و مدام بر آغاز فعالیت ها اصرار دارد. اما باید گفت اگر رعایت مسائل بهداشتی در واحدها رعایت نشود به طور حتم ما شاهد فاز جدیدی از شیوع بیماری در میان کارگران و خانواده های آنها خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو