فونیکسریمکسبهتام

کج سلیقگی بنزینی؛

دردسر تازه مالکان خودرو

عصر خودرو- قبلا می گفتند بنزین کمتر مصرف کنید، حالا پیام می دهند اگر از زمان سهمیه بندی بنزین تا حالا از کارت سوخت خود استفاده نکرده اید، در اردیبهشت ماه منتظر ۶۰ لیتر بنزین سهمیه نباشید. به این می گویند اوج کج سلیقگی بنزینی و ایجاد دردسر تازه.

دردسر تازه مالکان خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری، ماجرا هم طنزآمیز است؛ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می گوید: کارت‌های سوخت تا سقف 360 لیتر بنزین ذخیره نگه می دارند و بیش از آن نمی توان آن را شارژ کرد. خبری که بسیاری را در نخستین روز تعطیلات پس از نوروز کرونایی راهی پمپ بنزین ها کرد تا اقدام به سوخت گیری کنند. یک راه حل ساده هم وجود دارد سقف ذخیره بنزین در کارت های سوخت را افزایش دهید. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می گوید: این پیشنهاد را باید دولت تصویب کند. راستی اگر می خواهید به دردسرهای دولت مداخله گر در بدیهی ترین حقوق اقتصادی شهروندان پی ببرید. همین ماجرای تعیین سقف ذخیره بنزین کارت های سوخت یک مصداق آشکاری است از هزار دردسر اقتصادی ایران.

    شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با اشاره به این‌که سقف تعریف شده برای کارت‌های سوخت 360 لیتر است، گفت: برای مثال اگر فردی از زمان شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون، فقط 10 لیتر از سهمیه خود را استفاده کرده باشد، در اردیبهشت 10 لیتر برای آن فرد شارژ می‌شود و 50 لیتر باقی سوخت خواهد شد. او ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تنها مجری طرح سهمیه‌بندی است و تا پایان اردیبهشت درباره تکلیف این سهمیه بحث می‌شود و تاکنون تصمیم جدیدی درباره این موضوع اتخاذ نشده است.

    * تفاوت مصرف بنزین در روزهای کرونایی کشور با سال گذشته

    مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: اگر قرار باشد این 360 لیتر به 420 لیتر افزایش یابد و سهمیه اردیبهشت  نیز در آن ذخیره شود، به مصوبه هیات دولت نیاز است.  رضایی با اشاره به میزان مصرف سوخت در ایام نوروز گفت: ویروس کرونا به شدت مصرف سوخت را کاهش داده است، به طوری که نسبت به سال گذشته به کمترین میزان مصرف رسیده است و  در حال حاضر حدود 5 میلیون خودرو برای سوخت گیری به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و طبق آمار رسیده مصرف بنزین کشور در ایام نوروز 45 میلیون لیتر گزارش شده است.

    مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: هم اکنون تمامی جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور فعال و همچون گذشته در مدار بهره‌برداری و در حال ارائه سوخت هستند و در هیچ شرایطی، جایگاه‌های عرضه سوخت تعطیل نخواهند شد.

    * کرونا مصرف بنزین را نصف کرد

    رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش هم گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در 15 روز اول فروردین‌ماه سال 99 به 44 میلیون لیتر رسیده است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف بنزین 50 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است. به گزارش فارس، فاطمه کاهی با اشاره به کاهش مصرف روزانه بنزین گفت: با توجه به کاهش تردد خودروها در ایام تعطیلات نوروز و همچنین توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی، میزان مصرف بنزین روند نزولی خود را ادامه می‌دهد.  او با اشاره به محل مصرف این 50 میلیون لیتر بنزین اعلام کرد: در حال حاضر این میزان بنزین مازاد، ذخیره‌سازی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو