فونیکسریمکسبهتام

خودروهای سنگین تهران هیچ استانداردی ندارند!

عصر خودرو : رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: خودروهای سنگینی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، استانداردهای لازم در زمینه آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ایمنی را ندارند.

خودروهای سنگین تهران هیچ استانداردی ندارند!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، معصومه ابتکار در چهارصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در زمینه بررسی لایحه پیشنهادی تعیین حد مجاز آلودگی صوتی وسایل نقلیه موتوری در شهر تهران به شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: تاخیرها در ارائه استانداردها، خلل های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کرده است.



    وی افزود: در این زمینه خلا قانونی وجود دارد و این وظیفه شهرداری نیست که چنین لایحه ای را پیشنهاد کند و اینها وظایف دولت است چرا که بودجه و امکانات لازم در این زمینه را در اختیار دارند.



    وی در ادامه با اشاره به آیین نامه نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی مصوب شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: این مصوبه علیرغم تصویب هیچگاه اجرا نشد و این گونه مسائل در دولت جدی گرفته نمی شود.



    به گزارش ایسنا، در ادامه خسرو دانشجو، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آلودگی صوتی مورد بازدید و کنکاش تولید کنندگان داخلی خودرو قرار نمی گیرد عنوان کرد: مالکین خودرو می توانند هر بوقی را که می خواهند در خودرویشان نصب کنند و در رابطه با صداهای ناهنجار هیچ گونه مرز قانونی وجود ندارد.



    وی افزود: صدای بوق و سر و صدا در سطح شهر تهران خیلی آزار دهنده است و لایحه پیشنهادی تعیین حد مجاز آلودگی صوتی، وسایل نقلیه موتوری در شهر تهران به شورای عالی محیط زیست، حد مجاز صدای خروجی از اگزوز و صدای بوق و تجهیزات علامت دهنده وسایل نقلیه را به شورای عالی محیط زیست پیشنهاد می دهد.



    وی افزود: پیشنهاد می شود مراکز فنی مجاز مکلف شوند که انواع وسایل نقلیه موتوری را از جهت استانداردها و حد مجاز آلودگی صوتی تحت آزمایش و معاینه فنی قرار دهند و ماموران راهنمایی و رانندگی موظفند در صورت برخورد با وسایل آلوده کننده صوتی علاوه بر اعمال مقررات مربوط، مالک را مکلف به رفع نقص و اخذ مجدد معاینه فنی کنند.



    دانشجو ادامه داد: بدین ترتیب خودروهای مجاز و غیر مجاز از نظر آلودگی صوتی مشخص می شوند چرا که این موضوع شهروندان تهرانی را آزار می دهد و پیشنهاد می شود به شورای عالی محیط زیست ارسال شود.



    به گزارش ایسنا، در ادامه رشیدی، مدیر عامل کنترل کیفیت هوای شهر تهران با بیان اینکه هیچ نوع استانداردی در خصوص آلودگی صوتی موتورسیکلت ها وجود نداشت گفت: پیشنهادی از سوی شهرداری تهران در این زمینه به شورای عالی محیط زیست ارسال و بدون هیچ گونه تغییر عمده ای به تصویب رسید و مصوبه دیگری نیز در ارتباط با تست درجای موتورسیکلت ها وجود دارد و جلساتی با موسسه استاندارد سازمان محیط زیست برگزار شده است و با توجه به استانداردهای بین المللی صدای اگزوز، لایحه پیشنهادی تعیین حد مجاز آلودگی صوتی وسایل نقلیه موتوری در شهر تهران به شورای عالی محیط زیست ارسال می شود.



    به گزارش ایسنا در ادامه بررسی لایحه پیشنهاد تعیین حد مجاز آلودگی صوتی وسایط نقلیه جهت اندازه گیری جهت اندازه گیری در مراکز مجاز معاینه فنی به شورایعالی محیط زیست به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو