فونیکسریمکسبهتام

انحصاری بودن بیمه خودروها نفعی نصیب خودروسازان نمی‌کند

عصر خودرو : معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی مسئول نظارت بر دلال‌بازی در فروش رانا هستند، گفت: هیچ نفعی بابت بیمه انحصاری خودروها نصیب خودروسازان نمی‌شود.

انحصاری بودن بیمه خودروها نفعی نصیب خودروسازان نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷:۳۷
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از فارس، محسن صالحی نیا در حاشیه سومین نشست هم اندیشی تأمین منابع مالی تولید در پاسخ به سؤالی در خصوص دلال بازی در پیش فروش رانا و خرید این خودرو توسط برخی واسطه ها اظهار داشت: ایران خودرو حدود 18 هزار دستگاه رانا را پیش فروش کرد و هر کس که خریداری کرده مالک خودرو خواهد بود،اما اینکه چه فعالیتی در این میان انجام می شود و آیا خارج از قواعد است توسط دستگاه های نظارتی بررسی خواهد شد.



    وی تأکید کرد: اگر قرار باشد در فروش رانابورس بازی اتفاق بیفتد، این مسئله غیرقانونی است.



    * محدودیت در عرضه 206



    صالحی نیا در مورد افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی هم رده با پژو 206 بدلیل توقف فروش این خودرو نیز گفت: در سالهای گذشته هم به دلایل مختلف از جمله تأمین قطعات، تولید برخی خودرو با کاهش روبرو بوده است در مورد 206 نیز قرار است خودروی رانا با اعمال تغییراتی در خودرو 206 تولید شود.



    وی تصریح کرد: قرار است جمع تولید 206 و رانا از نیمه دوم امسال به چرخه طبیعی قبلی خود برگردد.



    وی با بیان اینکه محدودیتهایی در عرضه 206 وجود دارد، گفت: همزمان با کاهش تولید 206، تولید رانا انجام خواهد شد تا جمع تولید این دو محصول جوابگوی نیاز مشتریان باشد.



    معاون وزیر صنعت در پاسخ به این سؤال که میزان تولید رانا به اندازه کاهش تولید 206 نخواهد بود، نیز گفت: امسال برنامه تولید رانا حدود 50 هزار دستگاه اعلام شده و خودروساز در صورت رفع محدودیتها، نیاز مشتریان را پاسخگو خواهد بود.



    وی در مورد برگزاری جلسات کمیته قیمت گذاری خودرو نیز گفت: فعلا درخواست جدیدی برای افزایش قیمت سواریهای ایران خودرو و سایپا ارائه نشده است.



    * خودروسازان نفعی بابت بیمه انحصاری خودروها نمی برند



    وی در خصوص انحصاری بودن خدمات بیمه ای خودروهای نو از سوی شرکتهای خودروساز نیز گفت: خودروساز موظف است خودرو را بیمه شده به مشتری تحویل دهد و این کار را بر اساس توافقاتی که با شرکتهای بیمه ای دارد، انجام می دهد.



    صالحی نیا تصریح کرد: خودروسازان در قالب تفاهم هایی که با شرکتهای بیمه ای دارند نسبت به بیمه کردن خودروها اقدام می کند.



    وی در واکنش به این موضوع که شرکتهای بیمه ای طرف قرارداد خودروسازان خدمات قابل قبولی ارائه نمی کنند، گفت: شرکتهای خودروساز بر اساس شرایط بیمه ای نسبت به بیمه کردن خودروها اقدام می کنند و هیچ مبلغی بابت بیمه و پلاک کردن به جیب خودروساز نمی رود.



    وی ادامه داد: خودروساز عین پولی را که از مشتری دریافت می کند به شرکتهای بیمه پرداخت می کند و هیچ نفعی در این موضوع نمی برد.
    کرمان موتوراکستریم