فونیکسریمکسبهتام

سارقان لوازم خودرو با بیش از هزار سرقت بازداشت شدند

عصر خودرو- سرهنگ میرزکی از دستگیری ۴ سارق لوازم خودرو و یک مالخر اموال سرقتی و اعتراف به یک هزار سرقت خبر داد.

سارقان لوازم خودرو با بیش از هزار سرقت بازداشت شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ کارآگاه "شمس الدین میرزکی" اظهار کرد: اوایل خردادماه امسال پرونده‌های متعدد سرقت لوازم داخل خودرو از کلانتری‌های غرب تهران دریافت شد که به این ترتیب دستگیری سارقان در دستور کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفت.
    معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی پلاک انتظامی خودرویی که سارقان در صحنه‌های سرقت از آن استفاده می‌کردند به دست آمد، افزود: کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مالک خودرو ساینا سفید رنگ به نام "یونس " 35 ساله شدند.

    وی با اعلام اینکه در بررسی سوابق مالک خودرو هیچ گونه سابقه کیفری بدست نیامد، تصریح کرد: مخفیگاه مالک خودرو در اندیشه شناسایی و دستور دستگیری یونس و سایر همدستانش از مرجع قضائی اخد شد. تیمی از ماموران عملیات این معاونت به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند یکم اسفند ماه در یک عملیات ضربتی مالک خودرو را دستگیر و از مخفیگاه وی خودروی ساینا و یک دستگاه دوچرخه کشف و متهم به همراه اموال کشف شده به پلیس آگاهی انتقال یافت.

    میرزکی اضافه کرد: یونس در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد ولی بعد از 10 روز مقاومت و دیدن مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، من به اتفاق 3 تن از همدستانم داخل کابین خودرو، صندوق عقب،‌ای سی یو، باطری و لوازم با ارزش خودرو‌ها در محدوده‌های غربی تهران سرقت می‌کردیم و اموال سرقتی را به مالخری به نام " فرامرز " 38 ساله می‌فروختیم.

    وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند در چند عملیات پلیسی هر 3 سارق لوازم داخلی خودرو و خریدار اموال سرقتی را در محدوده‌های مشگین دشت، سر آسیاب و ملارد دستگیر کنند.

    معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان به جرایم ارتکابی اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: یونس در ادامه اظهارات خود گفت از آنجایی که من هیچ گونه سابقه‌ای نداشتم اصلا فکر نمی‌کردم دستگیر بشوم و با خودور شخصی خودم به اتفاق همدستانم به سرقت می‌رفتیم.

    وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 100 تن مال¬ باختگان شناسایی شده اند، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

    میرزکی افزود: هر 5 متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی راهی زندان شدند.

     
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو