فونیکسریمکسبهتام

هشدارهای ویروس کرونا به بیش از ۷۸ هزار مسافر در ورودی های گیلان

عصر خودرو- مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: تاکنون هشدارهای ویروس کرونا به ۷۸ هزار و ۲۲۴ نفر از سرنشینان خودروها در ورودی های استان انجام شد.

هشدارهای ویروس کرونا به بیش از ۷۸ هزار مسافر در ورودی های گیلان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مهدی ولی پور عصر  افزود: از پنجشنبه گذشته تا امروز "دوشنبه"پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی درباره جلوگیری از ویروس کرونا، به سرنشنینان 25 هزار و 988 خودرو به تعداد 78 هزار و 224 نفر انجام شده است.

    وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته پایش تب سنجی ، هشدار و اطلاع رسانی درباره پیشگیری از ویروس کرونا به سرنشینان چهار هزار و 780 خودرو در گیلان به تعداد 14 هزار و 340 نفر انجام گرفته است.

    وی با اشاره به ارائه خدمات تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان نسبت به خودروهایی که قصد ورود به گیلان را دارند، تصریح کرد: طرح پایش و تب سنجی، ارائه هشدارهای ایمنی و خطرهای ویروس کرونا به سرنشینان خودروهای ورودی توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان انجام می شود.

    ولی پور خاطر نشان کرد: 16 شعبه و 25 پایگاه و پست امداد و نجات برای ارائه خدمات و امداد رسانی و ارائه آموزش های لازم از طریق فضای مجازی جمعیت به داوطلبان و امدادگران و جوانان از اقدامات هلال احمر استان در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است.

    تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان در مبادی ورودی استان در شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا با هدف اجرای طرح هشدار و اطلاع رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا مستقر هستند، اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال آن و خطرات احتمالی که با ورود به استان  آن ها را تهدید می کند، توسط این تیم ها انجام می شود.

    به گفته نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان؛  این استان یکی از مراکز مهم آلوده کشور است.

    ویروس کرونا از طریق تماس با قطرات تنفسی و مدفوع افراد آلوده، ذرات هواویز و ناقل‌های بی‌جان انتقال می‌یابد.

    فعلا برای ویروس کرونا هیچ درمان مورد تاییدی وجود ندارد. اما متخصصان راهکارهای مقابله با ویروس‌ها شامل استراحت، مصرف داروهای ضددرد و تب‌بر، مصرف مایعات و جلوگیری از کم‌آبی بدن را توصیه می‌کنند. بیماران مبتلا به کرونا که دچار ذات‌الریه می‌شوند، احتمالا به اکسیژن و دستگاه تسهیل‌کننده تنفس نیز نیاز دارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط