فونیکسریمکسبهتام

پیش‌بینی فروش خیره‌کننده ون‌های برقی در ۱۰ سال آینده

عصر خودرو- به تازگی کارشناسان برآورد و اعلام کردند که طی یک دهه آینده با کاهش هزینه تولید قطعات و باتری‌های مخصوص، فروش سالانه خودروهای ون برقی به ۲.۴ میلیون دستگاه خواهد رسید.

پیش‌بینی فروش خیره‌کننده ون‌های برقی در ۱۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی IDTechEx  پیش بینی کرده اند که سهم فروش ون های برقی در 10 سال آینده تقریباً 10 برابر خواهد شد و فروش سالانه آنها نیز در سال 2030 میلادی به 2.4 میلیون دستگاه خواهد رسید.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و همچنین حفاظت بیشتر از محیط زیست خودروهای تمام الکتریکی و برقی را جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی کنند و با تولید انبوه آنها نقش خود را در توسعه زیرساخت‌های مربوط به وسایل حمل و نقل پاک و دوستدار محیط زیست ایفا کنند.

    بر اساس گزارشی که این موسسه تحقیقاتی در هفته جاری منتشر کرده است چشم انداز 10 ساله فروش خودروهای تجاری سبک LCV در کشورهای مختلف جهان قابل مشاهده است. کارشناسان در تحلیل این برآوردها عنوان کرده‌اند که دلیل افزایش میزان فروش خودروها و ون های برقی در سال‌های آینده، تمایل بیشتر شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف به استفاده از خودروهای الکتریکی بر اساس اصول اقتصاد سرد است و این به علت تلاش آنها برای حفاظت از محیط زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی نیست.

    در تشریح این گزارش آمده است:

    هدف اصلی برقی کردن وسایل نقلیه و خودروها نگرانی‌های زیست محیطی و کاهش تعطیلات منفی آلاینده ها بر سلامت انسان و مقابله با تغییرات اقلیمی در زمین است اما به نظر می رسد که در بازار خودروهای تجاری سبک انگیزه اصلی در حرکت به سمت و سوی تولید و فروش خودروهای تجاری سبک برقی (eLCV) مسائل اقتصادی و نه زیست محیطی خواهد بود.

    این کارشناسان بر این باورند که هزینه خریداری و مالکیت یک ون برقی کوچک تا سال 2025 میلادی معادل هزینه خریداری و مالکیت یک ون کوچک دیزلی خواهد بود.

    بنابراین طی یک دهه آینده با کاهش قیمت باتری خودروهای الکتریکی و کاهش هزینه های مربوط به تولید قطعات مونتاژ خودروهای الکتریکی و به‌طورکلی بهبود سیستم محرکه و موتور این وسایل نقلیه، انتظار می رود که شرکت ها و کسب و کار های فعال در سراسر جهان تمایل بسیار بیشتری به خرید و استفاده از ون های برقی پیدا کنند. همچنین به نظر می رسد عوارض جاده ای برای تردد خودروهای دیزلی نیز به کمک خودروهای برقی تغییر خواهد کرد.

    کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال 2025 میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو