فونیکسریمکسبهتام

هیچ مسیر مسدود شده‌ای در جاده‌های شمالی کشور وجود ندارد

عصر خودرو- معاون راهداری سازمان راهداری گفت: مسیر مسدود شده‌ای در شمال کشور وجود ندارد و ۱۸ بهمن در جاده چالوس سقوط کرده است.

هیچ مسیر مسدود شده‌ای در جاده‌های شمالی کشور وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه تمامی مسیر‌های منتهی به جاده شمال هم اکنون باز است، گفت: تا روز گذشته جاده کرج به چالوس به دلیل سقوط بهمن و مسدود شدن راه‌ها بسته بود، اما از صبح امروز با مساعد شدن وضعیت هوا تمامی مسیر‌های جاده چالوس باز است.
    امکان سقوط بهمن با گرم شدن هوا وجود دارد

    مطاعی با اشاره به این که تا دیروز تعدادی بهمن سنگین در جاده چالوس سقوط کرده بود، افزود: با گرم شدن هوا احتمال سقوط بهمن وجود دارد و از مسافران درخواست می‌کنیم در کنار جاده‌ها برای گرفتن عکس توقف‌های طولانی نداشته باشند.

    معاون راهداری سازمان راهداری تصریح کرد: قطعه 1 آزادراه تهران-شمال از انتهای آزادگان تا شهرستانک که به دلیل مسدود شدن جاده چالوس امکان تردد در آن وجود نداشت از صبح امروز باز است و مسافران می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

    او با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی از فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود گفت: از مسافران درخواست می‌کنیم از تردد‌های غیرضروری و سفر‌های غیرضروری در این مسیر پرهیز کنند.

    مطاعی اظهار کرد: تمامی نیرو‌های راهداری در نقاط حادثه‌خیز و مناطق مختلف مسیر‌های شمالی حضور دارند و در صورت وقوع حادثه و یا مسدود شدن مسیر‌ها سریعا اقدام به بازگشایی راه‌ها می‌کنند.

    معاون راهداری سازمان راهداری درباره آخرین وضعیت راه‌های مسدود شده در استان لرستان هم گفت: مسیر پلدختر به خرم آباد به دلیل سیل مسدود شده و تمامی نیرو‌های راهداری و بخش‌های مختلف در حال بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده در این محور هستند.

    مطاعی تأکید کرد: از ابتدای سال هم به دلیل وقوع سیل بخشی از این مسیر به صورت کامل بازگشایی نشده بود و نیاز به تعمیرات اساسی داشت.

    او توضیح داد: 16 کیلومتر از این مسیر نیاز به دیوار‌های حائلی دارد که در حال حاضر تمامی نیرو‌ها در حال باز کردن راه‌های مسدود شده هستند و تا چند روز آینده اقدامات لازم در این مسیر انجام می‌شود.

    گفتنی است، طی دو روز گذشته به دلیل ورود و فعالیت سامانه بارشی شدید و بارش شدید برف و کولاک تمامی مسیرهای شمالی کشور از جمله محور کرج-چالوس مس
    دود شده بودند. طی اطلاعات رسیده میزان وقوع بهمن در روزهای گذشته بسیار افزایش یافته و احتمال وقوع بهمن در روزهای آینده هم به دلیل کوهستانی بودن مسیر وجود دارد به همین دلیل رانندگان باید از ترددهای غیرضروری در این مسیر خودداری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط