فونیکسریمکسبهتام

راه‌های بسته شده روستایی استان قزوین بازگشایی شد

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: تمامی ۷۱ راه روستایی بسته شده ناشی از بارش برف چهار روز گذشته در این استان با تلاش شبانه روزی نیروهای راهدار بازگشایی شد و تردد در آنها جریان دارد.

راه‌های بسته شده روستایی استان قزوین بازگشایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، جواد حق‌لطفی  گفت: بارش برف که از 6 اسفند ماه در سراسر استان آغاز شده بود علاوه بر مناطق سرد و کوهستانی، تمامی راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه و آزادراه‌های استان را در بر گرفت تا جایی که کولاک برف باعث مسدودی آزادراه قزوین - زنجان برای مدت هفت ساعت شد.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه اولویت بازگشایی معابر، راه‌های اصلی بودند به همین لحاظ 350 نیروی راهدار با بهره گیری از 300 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین اقدام به بازگشایی معابر اصلی، به خصوص آزادراه و بزرگ راه‌ها جهت تسهیل در امر تردد خودروهای عبوری کردند.

    این مسوول راهداری یادآور شد: پس از انجام عملیات برف روبی، بلافاصله بازگشایی معابر 71 روستای مسدود شده با کمک 43 دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری و 3700 تن ماسه و نمک طی مدت 2 روز در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

    حق لطفی با اشاره به اینکه نیروهای راهداری همچنین موفق به آزادسازی و رهاسازی 120 دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز شدند، تصریح کرد: بارها از شهروندان و مسافران درخواست شده تا هنگام بارش برف و وضعیت نامناسب جوی اقدام به سفر نکنند اما متاسفانه باز هم در مواقعی این مساله مورد توجه قرار نگرفته و با انجام سفرهای غیرضروری، مشکلاتی را برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد می‌کنند.

    به گفته وی، هنگام فصل سرما از هموطنان درخواست داریم تا قبل از سفر و از طریق سامانه هوشمند 141 وضعیت راه‌های کشور را جویا و سپس اقدام به انتخاب مسیر سفر خود کنند.

    استان قزوین دارای 6 هزار و 677 کیلومتر راه شامل 217 کیلومتر آزادراه، 313 کیلومتر بزرگراه، 230 کیلومتر راه اصلی، 564 کیلومتر راه فرعی، 2 هزار و 337 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 993 کیلومتر راه شوسه، یک هزار و 973 کیلومتر راه خاکی و 10 گردنه به طول 161 کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو