فونیکسریمکسبهتام

حراج یک نمونه کلکسیونی از نیسان

۳۰۰ZX تحفه ای از دهه ۹۰ میلادی(+تصاویر)

عصر خودرو: این خودرو در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد تا جائیکه باید آنرا صفر کیلومتر بدانیم! و به همین دلیل جذابیت های زیادی را برای مجموعه داران ایجاد کرده است.

حراج یک نمونه کلکسیونی از نیسان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، کمپانی ژاپنی نیسان در زمینه تولید محصولات اسپرت نیز تجربه و سابقه ای درخشان دارد. بویژه خانواده Z که قطعا تا کنون نام 350Z  و یا 370Z را شنیده اید. خودروهای اسپرت با طراحی متفاوت که همواره علاقه مندان خاص خود را داشته است.

البته در اینجا حتما اشاره ای هم به خانواده جی تی-آر اسکای لاین نیسان داشته باشیم زیرا که افسانه ای ترین محصول اسپرت کمپانی مذکور در تمام دوران است.

سابقه خط تولید Z به سال 1969 باز می گردد که تا سال 2000 در وضعیت فعال قرار داشت و نسل های مختلفی از محصولات اسپرت را با کد Z روانه بازار جهانی کرد. پس از یک وقفه دوساله باردیگر از سال 2002 تولید Z آغاز و تا کنون ادامه دارد.

اما 300ZX یکی از جذاب ترین های نیسان در این کلاس اسپرت است که نسل اول آن از 1983 تا 1989 و نسل دوم آن از 1989 تا 2000 روی خط تولید قرار داشت. اخیرا تصاویری از یک 300ZX مدل 1990 در رسانه های خودرویی منتشر شده که قرار است وارد حراج "آر ام ساوث بی" شود و البته یک نمونه نادر محسوب می شود زیرا کیلومتر شمار آن عدد واقعی 4129 را نشان می دهد!

این خودرو در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد تا جائیکه باید آنرا صفر کیلومتر بدانیم! و به همین دلیل جذابیت های زیادی را برای مجموعه داران ایجاد کرده است.

در بخش پیشرانه از تپنده 6 سیلندر 3 لیتری با میل بادامک دوبل و مجهز به توربوشارژ دوقلو استفاده شده است. خروجی این موتور برابر با 300 اسب بخار و با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی هماهنگ شده است. سامانه 4 چرخ محرک نیز در 300ZX حضور دارد.

مجموعا 164170 دستگاه از این مدل تولید شده که 99286 دستگاه به بازارهای بین المللی صادر و 64884 دستگاه نیز در کشور ژاپن به مشتریان واگذار شد.

هنوز درباره قیمت 300ZX مدل 1990 اطلاعاتی دقیقی ارائه نشده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو