فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

خودروسازان ۳۰۰ هزار خودرو معوق دارند

اجازه گرانی به خودروسازان بدهیم وضعیت بدتر می‌شویم

عصر خودرو- رئیس سازمان حمایت با بیان اینکه در حال حاضر دو خودروسازبزرگ کشور از تولید ۴ هزار خودرو تجاری و بدون نقص عبور کردند، گفت: خودروسازان ۳۰۰ هزار تعهد معوق دارند.

خودروسازان ۳۰۰ هزار خودرو معوق دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تجارت‌نیوز، عباس تابش درباره دلایل آشفتگی بازار خودرو اظهار کرد: در واحد‌های تولیدی هیچگونه افزایش قیمتی نداریم اما، سوداگری‌هایی در بازار اتفاق می‌افتد که مربوط به بازی‌ها و سفته بازی‌های شبکه‌های مجازی است که در حال قیمت سازی هستند.

    رئیس سازمان حمایت افزود: بخش دوم افزایش قیمت متاثر از حضور پول‌های سرگردان یا نقدینگی مازاد در دست مردم است، امن‌ترین بخش برای این افراد، معامله خودرو است و این موضوع تقاضای کاذب ایجاد می‌کند و موجب افزایش قیمت می‌شود.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر دو خودروساز بزرگ کشور از تولید 4 هزار خودرو تجاری و بدون نقص عبور کردند، گفت: همچنین سایر شرکت‌های سی کی دی کار، بیش از 200 دستگاه تولید دارند و تمام سعی بر افزایش بیشتر تولید است.

    تابش با بیان اینکه برای ثبت نام خودرو در حال مدیریت هستیم، تاکید کرد: به دنبال تغییر مدل ثبت نام هستیم تا از تقاضای کاذب بازار جلوگیری کنیم همچنین به دنبال این هستیم تا به کمک متولیان شبکه‌های مجازی جلوی سفته بازی را بگیریم.

    معاون وزیر صنعت درباره بازرسی از بازار خودرو بیان کرد: خودرو در موضوع بازرسی‌های سازمان حمایت چه از نظر قیمت و چه از نظر کیفیت تولید و حتی واردات قطعه قرار دارد.

    وی درباره پیشنهاد خودروسازان و قطعه سازان برای فروش محصولات با قیمت حاشیه بازار برای کاهش قیمت گفت: اگر اجازه افزایش قیمت به خودروسازان داده شود وضعیت بدتر خواهد شد.

    تابش با بیان اینکه بر اساس اتفاق بازار نمی‌توانیم صحبت کنیم معیار سازمان حمایت اسناد و قیمت تمام شده است، افزود: سازمان حمایت بر اساس قانون می‌تواند یک سود متعارف به یک کالا اختصاص دهد و فروش محصول بالاتر از این سود گرانفروشی تلقی می‌شود، اگر بنا بر دلایلی دیگر، قیمت در کف بازار بالا است باید این دلایل را حذف کنیم.
    خودروسازان 300 هزار تعهد معوق دارند

    معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه تمام تعهدات معوق خودروسازان تا پایان خردادماه سال آینده به صفر می‌رسد، تصریح کرد: خودروسازان 300 هزار تعهد معوق دارند.

    وی اظهار کرد: بزرگترین اتفاق صنعت خودرو در شرایط تحریمی این است که خودرو‌های کف انبار به صفر رسیده است.

    رئیس سازمان حمایت تاکید کرد: با اصلاحاتی از جمله واگذاری، کوچک سازی، تامین منابع و واگذاری سهام‌های اضافی خودروسازان طبق وعده وزیر صنعت تا آخر سال 99 ساماندهی این صنعت را انجام دهیم..

    تابش درباره پیش فروش خودرو توسط خودروسازان گفت: به ازای ایفای هر دو تعهد، اجازه یک پیش فروش به خودروسازان داده می‌شود که این موضوع به کم شدن تعهدات کمک می‌کند.

    معاون وزیر صنعت با بیان اینکه زمان تحویل این پیش فروش‌ها پس از تعهدات معوق است، افزود: البته در خودرو‌های آپشنال و با پلتفرم جدید که معوقات ندارند، خودروسازان می‌توانند فروش فوری و پیش فروش داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو