فونیکسریمکسبهتام

تکمیل ادامه آزادراه همت-کرج ۱۰ سال پس از کلنگ زنی

عصر خودرو- مقام مسئول شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تکمیل ادامه آزادراه همت-کرج تا پایان سال خبر داد. قرار بود این پروژه سال ۸۹ و حدود یکسال پس از کلنگ زنی به بهره برداری برسد.

تکمیل ادامه آزادراه همت-کرج ۱۰ سال پس از کلنگ زنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، منوچهر رحمانی مدیرکل دفتر امور مجریان شرکت ساخت درباره ادامه آزادراه همت-کرج اظهار کرد: این پروژه بیشترین میزان تملک را در بین پروژه های کشور داشته است، باید از بین 4 پادگان رد می شدیم و از سوی دیگر نیاز به خریداری 250 خانه بود. خانه هایی که بعد از انقلاب ساخته شده و معمولا سند نداشتند، همچنین تنش های اجتماعی بسیاری هم وجود داشت.

    وی با اشاره به این که به دلیل مشکلات بسیار، شورای تامین به موضوع ورود پیدا کرد، ادامه داد: علی رغم اینکه طول پروژه 15 کیلومتر بود اما حدود 12میلیون متر مکعب عملیات خاکی داشت که در احداث کمربندی جنوب به طول 125 کیلومتر هم چنین عملیات خاکی نداشتیم. در مجموع از 15کیلومتر پروژه 5 کیلومتر آن طی سال های گذشته اتمام و اکنون زیر ترافیک قرار دارد. 10کیلومتر دیگر باقی مانده هم تا 15 اسفند به اتمام  می رسد.

    به گفته رحمانی هزینه ساخت این 15 کیلومتر حدود 640 میلیارد تومان است که از این میزان تا کنون 230 میلیارد هزینه تملک بوده و برخی پرونده ها نیز در مسیر دادگاه است.

    وی افزود: همزمان با شروع این پروژه، ساخت کمربندی شمال را نیز طی امضای تفاهم نامه ای با شهرداری شروع کرده ایم.

    وی با اشاره به این که پروژه آزاد همت-کرج از سال 92 شروع شد، تصریح کرد: در نقشه اولیه کرج به امام حسین (ع) وصل می شد اما اکنون اصلاح شده و یک رینگ شمالی دارد. این رینگ شمالی6 تقاطع دارد که ترافیک را از شمال کرج به بلوارهای کرج تخلیه می کند و در ادامه باید به آبیک اتصال پیدا کند.

    به گزارش تسنیم، فاز اول آزادراه همت-کرج آبان ماه سال 91 و با حضور علی نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده بود. بر اساس وعده های داده شده قرار بود این پروژه سال 89 و یکسال پس از کلنگ زنی به بهره برداری برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو