فونیکسریمکسبهتام

شیشه دودی مجاز از نظر پلیس چیست؟

عصر خودرو- ملاک برای شیشه دودی مجاز، وضوح دید از فاصله ۳ متری است، اعمال قانون ۵۰ هزار تومانی برای شیشه‌های دودی با درصد بالا و وضوح ناکافی.

شیشه دودی مجاز از نظر پلیس چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در خصوص میزان اعمال قانون و جریمه شیشه دودی خودروها، اظهارکرد: یکی از فاکتورهای مهم برای رانندگی این است که راننده دید مناسبی داشته و توسط دیگران نیز به خوبی دیده شود.

    رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: هم اکنون مانعی به نام شیشه دودی در برخی خودروها به چشم می‌خورد که اگرچه در روز تأثیر زیادی ندارد ولی هنگام تاریکی هوا و بارش برف و باران مانع دید کافی برای راننده شده و بسیاری از تصادفات نیز به دلیل کم بودن دید راننده به واسطه شیشه دودی حادث می‌شود.

    شرایط شیشه دودی مجاز

    وی شرایط شیشه دودی مجاز را این گونه دانست که باید از فاصله 3 متری داخل ماشین، راننده و سرنشینان به وضوح دیده شود.سرهنگ رازقی بیان کرد: اگر افسر پلیس نتواند از فاصله 3 متری داخل خودرو را مشاهده کرده و سرنشینان را تشخیص دهد برچسب شیشه دودی یا حتی شیشه فابریک غیرمجاز تلقی می‌شود.

    جریمه برچسب شیشه دودی غیر مجاز

    رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت با تأکید بر این مطلب که فرقی مابین شیشه‌ای که با برچسب دودی شده و شیشه فابریک خودروهای خارجی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: ملاک برای پلیس فقط تشخیص داخل خودرو و سرنشینان است آن هم از فاصله 3 متری که اگر این مسئله محقق نشود برابر کد 2114 راننده خودرو اعمال قانون شده و 50 هزار تومان جریمه می‌شود؛ این مقدار جریمه برای پایتخت و کلانشهرهاست و در شهرهای کوچک جریمه این مورد 30 هزار تومان لحاظ می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: اگر شیشه دودی درصدش بالا بوده به طوری که از فاصله نزدیک هم داخل خودرو قابل رویت نباشد باید در محل نسبت به رفع اثر اقدام شده و برچسب کنده شود تا اجازه عبور داده شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو