فونیکسریمکسبهتام

آغاز ساخت خط ۱۰ متروی تهران از سال آینده

عصر خودرو- سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، از آغاز ساخت خط ۱۰ مترو در سال آینده خبر داد.

آغاز ساخت خط ۱۰ متروی تهران از سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان در نشست خبری با اشاره به ارائه لایحه بودجه 99 شهرداری تهران از سوی شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: امسال یک حجم بزرگ کار در معاونت تهیه لایحه بودجه 99 و همچنین متمم بودجه 98 شهرداری تهران انجام شد و هفته گذشته متمم بودجه 98 را تقدیم شورای شهر کردیم که اعضا نیز با رقم بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان در جهت شفافیت هزینه‌ها و درآمدها در شهرداری تهران موافقت کردند.

    وی تصریح کرد: لایحه بودجه 99 شهرداری تهران دارای ارقام و ردیف‌های متعددی است و این در حالی‌ست که لایحه بودجه 99 شهرداری تهران نسبت به بودجه‌های سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد و در واقع شهروندان انتظار داشتند نگاه متفاوتی نسبت به بودجه شهرداری تهران صورت بگیرد و شاهد تغییر خاصی در بودجه باشند که این اتفاق در لایحه بودجه 99 شهرداری تهران صورت گرفته است.

    سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: لایحه بودجه 99 شهرداری تهران دارای صدها ردیف است اما مهمترین نکته تغییر نگاه در بودجه سال آینده است که این اتفاق در بودجه صورت گرفته است. به طوریکه در سال‌های گذشته افرادی که در شهرداری به عنوان شهردار حضور پیدا می‌کردند کارهای عظیم و بزرگی را انجام می‌دادند و همواره شهرداران با کارهای بزرگ شناخته می‌شدند ولی در این دوره از مدیریت شهری و تهیه لایحه بودجه 99 شهرداری تهران، نوع نگاه مدیریت شهری به پروژه‌ها تغییر پیدا کرده است و مهمترین شاخص بودجه، بازگشت به پروژه‌های کوچک مقیاس محلی است تا بتوانیم با اجرای این پروژه‌ها در مقیاس محلی کیفیت زندگی را برای شهروندان در محلات افزایش دهیم.

    مظاهریان ادامه داد: اگر از شهروندان بپرسید که مهمترین مشکل در پایتخت کدام است، قطعا به ترافیک، محیط زیست و گرانی مسکن اشاره خواهند داشت ولی اگر همین سوالات و پرسش‌ها را از شهروندان در محلات بپرسید فراوانی به شدت متغیر خواهد بود و مقیاس کار متفاوت می‌شود. چنانچه در محلات مهمترین مشکلات را در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، تراکم جمعیت و مسائل مختلف دیگر خواهیم دید. ما در این دوره از مدیریت شهری تلاش خواهیم کرد این سوالات را که از سوی شهروندان در محلات مطرح می‌شود پاسخ دهیم و نیازهای مردم در محلات را مرتفع سازیم. تجربه‌ای که شهرداری تهران کمتر به آن توجه داشته است و ما سعی می‌کنیم این مورد را پررنگ‌تر کنیم و از مشارکت مردم برای پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد.

    وی همچنین به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در دوره پنجم اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری کار بزرگی را در برگزاری انتخابات داشت و شورایاری‌ها ظرفیت مناسبی را در محلات دارند و می‌توانند به خوبی مسائل محلات را شناسایی کنند و با همکاری شهرداران نواحی و مناطق در جهت رفع مشکلات گام‌هایی را بردارند و تاحدودی راجع به راه‌حل‌ها نظر بدهند و قطعا دفاتر توسعه محلی نقش پررنگی را در این زمینه خواهند داشت.

    سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به اختصاص دو هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 99 شهرداری برای احداث پروژه‌های محله‌ای اشاره کرد و گفت: ما دارای 305 محله در تهران هستیم که علاوه بر پروژه‌های معمول در پایتخت توجه ویژه‌ای به پروژه‌های محله محور شده است که نشان از یک حرکت مهم است.

    مظاهریان خاطرنشان کرد: در بودجه 98 شهرداری تهران حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده بود که البته این رقم با متمم اضافه شد اما در سال آینده تنها 2 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های محله‌ای پیش‌بینی شده است که این قابل توجه است و ما شاهد افزایش کیفی نسبی در محلات خواهیم بود.

    وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز بودجه خوبی در سال آینده پیش‌بینی شده است که اعتبار آن حدود 5 هزار میلیارد تومان برای این بخش است که 3 هزار و 420 میلیارد تومان برای خطوط مترو و 500 میلیارد تومان برای اتوبوس پیش‌بینی شده است که در واقع از بودجه 30 هزار و 200 میلیارد تومان شهرداری تهران در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های محله محور و 5 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های حمل و نقل و عمران اختصاص خواهد داشت. علاوه بر آن 855 میلیارد تومان برای میدان‌گاه‌های شهری و افزایش فضاهای عمومی به شهر اختصاص یافته است.

    وی همچنین به توجه ویژه مدیریت شهری به حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی راسته‌های فرهنگی و گردشگری، احداث گرمخانه‌های جدید، تکمیل بناهای فرهنگی و همچنین برنامه‌ریزی برای تهران 1400 از دیگر مواردی است که در لایحه بودجه 99 شهرداری تهران رقمی حدود 533 میلیارد تومان برای این موارد اختصاص یافته است.

    سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران  ادامه داد: در حوزه ایمنی و مدیریت بحران و همچنین هوشمندسازی شهر تهران و خدمات شهری نیز مبالغ قابل توجهی اختصاص یافته است به طوریکه 500 میلیارد تومان برای احداث بوستان‌های جدید و همچنین 200 میلیارد تومان برای احداث بوستان‌ها در محلات پیش‌بینی شده است و در واقع در سرجمع 700 میلیارد تومان برای بوستان‌های جدید در مقیاس محله‌ای و بزرگ در نظر گرفته شده است.

    مظاهریان گفت: در لایحه بودجه 99 شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به وزن بودجه‌های عمرانی و کاهش وزن هزینه‌ها شده است. به طوریکه هزینه‌ها در سال آینده 24 درصد شده است و هزینه‌های پروژه‌های عمرانی به 47 درصد رسیده است.

    وی ادامه داد: در بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به بودجه فرهنگی و اجت.ماعی شده است و اختصاص 500 میلیارد تومان نگاه توجه ویژه به این حوزه است و در واقع توجه ویژه‌ای به موضوع گردشگری تهران 1400 و برنامه‌های این حوزه شده است.

    سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به آسیب‌شناسی انجام شده در اجرای پروژه‌های عمرانی در یک دهه گذشته در پایتخت گفت:‌ بر اساس کار کارشناسی که انجام شده است در مقطعی پروژه‌ها به دلایلی زودتر از معمول افتتاح شده است و در واقع این پروژه‌ها آماده افتتاح نبودند که از آن جمله می‌توان به خطوط 6 و 7 مترو اشاره کرد.

    مظاهریان گفت: در برخی از موارد زیرسازی‌ها، زیرساخت‌ها و یا حتی هواکش‌ها برای مترو تعبیه نشده بود و ما شاهد ضعف رفتاری و صداقت در بخشی از این افتتاح‌ها از سوی مدیریت شهری در گذشته بودیم و برخی از پروژه‌ها بدون کامل شدن مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

    وی همچنین با اشاره به اینکه 800 میلیارد تومان برای تکمیل خط 6، 500 میلیارد تومان برای خط هفت و همچنین 300 میلیارد تومان برای خطوط آنتنی مترو در نظر گرفته شده است گفت:‌ خط 10 مترو که پوشش حمل و نقل عمومی در منطقه 22 را به همراه خواهد داشت نیز در سال آینده عملیاتی خواهد شد که این خط با مشارکت بخش خصوصی و با ایجاد ایستگاه‌های COD انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو