فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۴۶۹»

آلودگی هوا بیش از تصادفات قربانی می‌گیرد

عصر خودرو- طبق تحقیقات جدید، آمار مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا در شهرهای انگلستان بیش از تصادفات رانندگی است.

آلودگی هوا بیش از تصادفات قربانی می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آلودگی هوا این روزها از مشکلات بزرگ خیلی از شهرها و کشورهای جهان به شمار می‌آید و در شهرهای پیشرفته و صنعتی این مشکل پررنگ‌تر به نظر می‌رسد. در صورتیکه این نوع آلودگی سالیانه بیشتر شده و بیماری ها و خطرات فراوانی را با خود به شهرها می‌آورد.  اما به نظر نمی‌رسد دولتمردان و سران کشورها ایده و برنامه جدی و دقیقی برای حل دائمی این مشکل داشته باشند.
    آخرین تحقیقات صورت گرفته در شهر‌های انگلیس نشان می‌دهد مرگ و میر در این شهر‌ها به طوری است که در هر 19 نفر بیشتر از یک نفر به دلیل آلودگی هوا و آثار مخرب آن جان خود را از دست می‌دهند.

    گفته شده برای کسانی که ساکن شهر‌ها هستند آلودگی هوا 25 برابر بیشتر از تصادفات کشنده است. این آلودگی که شامل گرد و غبار، خاکستر و دود و ذرات معلق در هوا می‌شود در مناظق جنوب انگلستان به مراتب از بخش‌های دیگر بیشتر است.

    طی این تحقیقات شهر‌های لندن، لوتون و اسلاو با بیشترین آلودگی هوا جزو نقاط سیاه معرفی شدند و کمترین میزان آلودگی و مرگ و میر به شهر آبردین نسبت داده شد که مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در این شهر یک در 33 می‌باشد. بعد از آبردین شهر‌های داندی، گلاسکو، بلکپول و ادینبورگ نیز جزو شهر‌هایی با آلودگی کمتر قرار دارند.

    آلودگی هوا بیش از تصادفات قربانی می‌گیرد.

    زاک باند از بنیاد ریه انگلیس می‌گوید:"  تنفس در هوای آلوده برای همه خطرناک است و می‌تواند با منجر شدن به سرطان، سکته مغزی و بیماری های ریوی بشدت سلامت جامعه را به خطر بیاندازد". در آخر از دولت این کشور خواسته شده برای مقابله با افزایش آلوگی هوا و جلوگیری از بروز بیماری‌‌های ناشی از آن، دستورالعمل های جدی‌ای را درمورد این آلودگی اتخاذ کرده و اجرا کنند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو