فونیکسریمکسبهتام

امضای تفاهم نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل عمومی شهری

عصر خودرو- با امضای تفاهم نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل عمومی شهری، برای رانندگان فعال در بخش حمل بار و مسافر شهری امکان بهره مندی از یارانه دولتی بیمه تأمین اجتماعی فراهم شد.

امضای تفاهم نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل عمومی شهری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، مهدی جمالی نژاد با بیان خبر فوق گفت: پس از پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و با همکاری و مشارکت شهرداری تهران، به استناد ماده 7 قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و بند "ب" ماده 11 آیین نامه اجرایی مربوط به این ماده، تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری فی مابین سازمان تأمین اجتماعی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری تهران منعقد گردید.

    وی با اشاره به اینکه این فهرست از سال 1392 تاکنون به روز رسانی نشده بود، افزود: طبق توافق انجام گرفته با سازمان تأمین اجتماعی و با همکاری شهرداری تهران، رانندگانی که در بخش حمل و نقل عمومی شهری فعال هستند، با اولویت ناوگان تاکسیرانی شهری به مرور به فهرست بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده می‌شوند.

    وی اضافه کرد: همچنین رانندگانی که سابقا در این حرفه فعال بوده و هم اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند، امکان بهره مندی از بیمه خویش فرما را خواهند داشت.

    رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور با اشاره به اینکه مرجع رسمی شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری به نشانی www.utcms.ir است، اظهار کرد: برای اولین بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک‌های داده ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، پست، نیروی انتظامی و … صحت سنجی شده است.

    جمالی نژاد در ادامه ضمن تأکید بر اینکه از طریق اطلاعات سامانه، تمامی خدمات شهری از جمله سهمیه سوخت و لاستیک و قطعات، به صورت عادلانه به ناوگان و رانندگان واقعی تخصیص می‌یابد، خاطر نشان کرد: وضعیت فعال بودن رانندگان شهری به صورت مستمر از روش‌های مختلف از جمله تجهیزات ناوبری هوشمند، دوربین‌های شهری و اسناد حمل و نقل، رصد شده و این اطمینان حاصل می‌گردد که یارانه دولتی به رانندگان واجد شرایط تعلق گیرد.

    وی در ادامه متذکر شد: در گذشته به دلیل عدم اصالت‌سنجی بانک‌های دادهای حاوی مشخصات رانندگان مذکور و فقدان وحدت رویه در ارسال فهرست بیمه شدگان بخش شهری به سازمان تأمین اجتماعی، بعضاً مشاهده می‌شد افرادی که در این بخش فعالیت حرفه ای ندارند، به عنوان راننده فعال معرفی شده اند. لذا امید می‌رود انعقاد این تفاهم نامه، گامی ارزشمند در جهت افزایش عدالت در تخصیص یارانه‌های دولتی و بهره مندی رانندگان واقعی حمل و نقل شهری از تسهیلات و خدمات مربوط به این حوزه باشد.

    مصطفی سالاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای بیمه رانندگان حمل و نقل درون شهری گفت: این تفاهم‌نامه مبنایی برای بیمه رانندگان حمل و نقل درون شهری در سراسر کشور است.

    سالاری از همکاری شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای شناسائی و معرفی رانندگان به سازمان تأمین اجتماعی تشکر کرد و گفت: برخی از افرادی که در سال‌های گذشته به عنوان راننده تاکسی ثبت نام کرده‌اند اکنون شغل دیگری دارند و بسیاری از رانندگان فعلی بیمه نیستند که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه شرایط برای جایگزینی رانندگان تاکسی با افرادی که شغل خود را تغییر داده‌اند فراهم می‌شود.

    وی تأکید کرد: افرادی که تاکنون به عنوان راننده تاکسی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده‌اند اما به شغل دیگری اشتغال دارند می‌توانند از طریق شغل اصلی خود و یا انواع دیگری از بیمه تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله بیمه‌های دارای کمک دولت است، گفت: بخشی از حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی با امضای این تفاهم‌نامه از طریق مرجع رسمی رانندگان واقعی را شناسائی خواهد کرد و فرآیند معرفی رانندگان و شناسائی مشمولین اصلی این برنامه با تداوم ارتباط بین دستگاه‌های ذیربط به صورت دائمی انجام می‌شود.

    پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در این جلسه گفت: 80 هزار راننده تاکسی در تهران داریم که ظرفیت استفاده از این توافقنامه برای 50 هزار نفر از آنها فراهم می‌شود در حالی که در حال حاضر تنها حدود 15 هزار نفر از رانندگان تاکسی بیمه هستند.

    وی از همکاری سازمان تامین اجتماعی برای بیمه رانندگان تشکر کرد و گفت: کار ارزشمندی صورت گرفته و البته زمینه همکاری بیشتر با سازمان تأمین اجتماعی در سایر حوزه‌ها فراهم است و امیدواریم با همکاری بین بخشی خدمات مطلوب و رضایت بخشی به جامعه ارائه شود.

    شهردار تهران اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه از نمونه کارهایی است که بدون افزایش هزینه‌ها و با همکاری بین بخشی می‌توان رضایتمندی ایجاد کرد و خدمات را به نحو مطلوب به ذی‌نفعان واقعی ارائه داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو