فونیکسریمکسبهتام

معاون بازاریابی ایران خودرو:

تولید خودرو روآ به صورت کامل متوقف شده است

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد که خودروی روآ تولید نمی شود.

تولید خودرو روآ به صورت کامل متوقف شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایرنا 'عبدالله بابایی' در خصوص اعلام مسئولان دولتی درباره ادامه تولید خودروی روآ بیان کرد: تولید این خودرو به طور کامل متوقف شده است و آمار ارائه شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص باید دوباره بررسی شود.



    یادآور می شود تولید خودروی روآ بدلیل عدم انطباق با استانداردهای خودرویی مورد نظر سازمان استاندارد باید از شهریور ماه سال گذشته متوقف می شد ،پلیس نیز اعلام کرده بود که اجازه شماره گذاری این خودرو را نخواهد داد.



    شرکت خودروسازی ایران خودرو نیز عنوان کرده بود که تولید روآ متوقف شده است اما چندی پیش یکی از مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد تولید این خودرو تنها کاهش پیدا کرده و متوقف نشده است.



    **تولید رانا برابر با کاهش تولید پژو206



    بابایی همچنین در مورد کاهش تولید پ‍ژو 206 اظهار داشت به نسبت تعهدی که برای تولید رانا داریم تولید پژو 206 باید کاهش یابد.



    وی میزان این کاهش را اعلام نکرد و گفت: با توجه به اینکه هر خط تولید، ظرفیت خاصی دارد این تعداد باید تنظیم شود.



    **تولید رانا هنوز شروع نشده است



    معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه تولید رانا هنوز شروع نشده است، گفت: برنامه تولید 60 هزار دستگاه تا پایان سال است که میزان تحقق آن بستگی به میزان تامین قطعات دارد که امیدواریم محقق شود.



    وی میزان پیش فروش این خودرو را 20 هزار دستگاه اعلام کرد تا امکان پاسخ گویی برای مردم باشد و پس از آن فروش نقدی آغاز می شود.



    بابایی متذکر شد: این طور نیست که تمام پیش بینی تولید به یکباره محقق شود، اما قرار است تولید روند افزایشی داشته باشد.



    وی با بیان اینکه نوبت کاری شرکت ایران خودرو کاهش نیافته است، گفت: این شیفت ها مدیریت می شود و با تمام توان به تولید خود ادامه می دهیم.



    وی همچنین در مورد مذاکره با کشورهای ثالث به جز شرکای فعلی ،برای مشارکت با ایران خودرو ،تصریح کرد که این مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده است و بررسی بیشتری باید صورت گیرد.



    وی تاکید کرد که به هیچ عنوان وارد مذاکره با کشور چین نشده ایم.
    کرمان موتوراکستریم