فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار همدان تاکید کرد:

تلاش برای رفع آلودگی هوای ناشی از سوخت وسایل نقلیه موتوری درهمدان

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: آلودگی ناشی از سوخت وسایل نقلیه موتوری طی سال‌های گذشته در همدان وجود نداشت و باید برنامه مناسبی داشت تا از تکرار این مسئله جلوگیری شود.

تلاش برای رفع آلودگی هوای ناشی از سوخت وسایل نقلیه موتوری درهمدان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمودرضا عراقی پیش از ظهر سه شنبه در کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا با بیان اینکه در فرهن گ سازی عمومی ضعف داریم، افزود: فرهنگ سازی باید هنرمندانه و جذاب باشد و برای این کار باید روابط عمومی‌ها تقویت شوند و مسیرهای درست را برای افزایش تأثیرگذاری پیدا و در آن مسیرها حرکت کنند.

    اعتبارات به سمتی می‌رود که حساسیت عمومی در آن سمت وجود داشته باشد
    وی بابیان اینکه معمولاً اعتبارات به سمتی می‌رود که حساسیت عمومی در آن سمت وجود داشته باشد، عنوان کرد: هوای پاک جایگزین ندارد و بی بدیل است لذا نباید با دست خود شرایط تنفسی را سخت کنیم.

    وی گفت: آلودگی ناشی از سوخت وسایل نقلیه موتوری را در سال‌های گذشته در همدان نداشتیم و برای سال‌های آتی باید برنامه اجرایی مناسبی اتخاذ کنیم تا از تکرار این مسئله که با سلامت عمومی سر و کار دارد جلوگیری شود.

    عراقی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحث آلودگی هوا خواست به مصوبات کارگروه آلودگی هوا عمل کنند و گزارش دوره‌ای ارائه دهند.

    تدوین طرح جامع آلودگی هوای همدان

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این کارگروه از تدوین طرح جامع آلودگی هوای همدان با مشارکت بخش دانشگاهی استان خبر داد.

    محسن جعفری نژاد گفت: در این طرح وظایف دستگاه‌ها تبیین و عوامل و دلایل آلودگی و راه‌های برون رفت از آنها تشریح می‌شود.

    مدیرکل هواشناسی استان همدان نیز از انجام طرح پژوهشی شناخت رابطه فشار و آلودگی هوا خبر داد و گفت: وارونگی دما بعد از ورود سامانه پر فشار اتفاق می‌افتد و سپس آلودگی افزایش می‌یابد لذا آلودگی و فشار هوا همبستگی مثبت دارند.

    سعید باقری سرعت باد و بارندگی را از عوامل کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: تا زمانی که عوامل ایجاد کننده آلودگی هوا رفع نشود، آلودگی‌های هوای مقطعی در همدان ادامه خواهد داشت.

    اعمال قانون 24 هزار و 375 دستگاه وسیله نقلیه موتوری در استان همدان

    رئیس پلیس راهور استان همدان نیز در این جلسه از اعمال قانون 24 هزار و 375 دستگاه وسیله نقلیه موتوری در استان که فاقد برگه معاینه فنی بودند از ابتدای سال خبر داد و گفت: 214 خودروی دودزا نیز اعمال قانون شده اند.

    سرهنگ علی فکری برگزاری دوره‌های آموزشی برای دارندگان وسایل نقلیه عمومی را ضروری دانست و گفت: پلیس راهور پیگیر اتصال همدان به سامانه سیمفا با مشارکت شهرداری است که تقاضا می‌شود شهرداری از تجربیات شهرهای متصل به این سامانه استفاده کنند.

    وی در ادامه خواستار اتخاذ راهکار جایگزین شن و ماسه و نمک در روزهای برفی شد و بیان کرد: افزایش شن و ماسه و نمک و تردد خودروها پس از بارندگی برف، موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود.

    در ادامه این جلسه مصوبات قبلی کارگروه بررسی شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو