فونیکسریمکسبهتام

آپشنهای خودرو؛

دوربین ۳۶۰ درجه در خودرو چه کاربردی دارد؟

عصر خودرو- در شهرهای شلوغ، بعضی از آپشن‌های خودرو مانند یک معجزه به کمک راننده می‌آیند. از جدیدترین آپشن‌های خودرو که می‌تواند در مراحل زیادی از رانندگی به کمک شما بیاید؛ دوربین ۳۶۰ درجه است.

دوربین ۳۶۰ درجه در خودرو چه کاربردی دارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، دوربین 360 درجه خودرو یکی از پیشرفتهای خوب در زمینه دوربین خودرو می‌باشد که امکانات بسیار خوبی به رانندگان خودرو می‌دهد. این دوربین می‌تواند تا حد زیادی از بروز تصادف توسط راننده جلوگیری کند و در صورت تصادف دیگران با خودرو نیز امکان پیگیری تمام صحنه با این دوربین میسر است. در این مطلب به طور کامل به معرفی دوربین 360 درجه خودرو، نحوه کار آن و ویژگی های خوبی که دارد می‌پردازیم.

    دوربین 360 درجه روی بسیاری از خودروهای مدرن خارجی به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است. خوشبختانه شما می‌توانید این آپشن‌ها را جداگانه نیز روی خودروی خود نصب نمایید. به‌طور خلاصه با داشتن این دوربین، تصویری 360 درجه از محیط اطراف خودروی خود خواهید داشت. این ویژگی کمک می‌کند با اطمینان هرچه بیشتر در کوچک‌ترین فضاهای موجود نیز اقدام به پارک خودرو نموده و با امنیت و اطمینان خاطر بیشتری رانندگی کنید.در سالهای اخیر توجه به دوربین خودرو بسیار زیاد شده است و تمامی کمپانی های خوب خودرو از دوربین خودرو به عنوان یک آپشن بر روی محصولشان استفاده می کنند. با این وجود دوربین های بسیار متنوعی به صورت جداگانه در بازار موجودند که میتوانید با توجه به نوع نیاز و بودجه تان از دوربین ارزان تا قیمت های بالا یکی را انتخاب کرده و بر روی خودرویتان نصب کنید.

    دوربین 360 درجه چگونه کار می کند؟دوربین 360 درجه خودرو از 4 عدد دوربین تشکیل شده است. موقعیت قرارگیری این دوربینها زیر آیینه های کناری و روی سپر عقب و روی سپر جلو خودرو می‌باشد و با این شرایط قابلیت دید 360 درجه بر روی مانیتور را به راننده می‌دهد.یک واحد پردازش مرکزی نیز در این نوع سیستمها وجود دارد که وظیفه آن دریافت فیلم های تهیه شده توسط دوربین ها، پردازش آن ها و نمایش موقعیت های مختلف خودرو از هر جهت در مانیتور می‌باشد.بوسیله دوربین ها وسنسورهای موجود در این سیستم ، یک نرم افزار خاص اطلاعات بدست آمده از این حسگرها را پردازش می‌کند. اطلاعات دریافت شده از دوربین ها یک نمای کامل و 360 درجه از فضای اطراف خودرو را برای راننده به نمایش می‌گذارد و با استفاده از این قابلیت، راننده توانایی بیشتری در کنترل خودرو بخصوص در فضاهای تنگ خواهد داشت.ویژگی های دوربین 360 درجه خودرودوربین 360 درجه خودرو دید خیلی خوبی دارد و دید کاملی از تمام ابعاد خودرو به راننده می دهد.

    این دوربین جهت پارک در پارکینگ های شلوغ و تردد از کوچه های باریک بی نظیر است و تا حد زیادی از بروز تصادف یا برخورد با موانع جلوگیری می کند.دوربین 360 درجه خودرو قادر است که علاوه بر ثبت و ضبط رویدادها آن ها را به شکلی کاملا زنده به صاحب خودرو ابلاغ نماید.این دوربین به سامانه تشخیص صدا مجهز است.سهولت در پارک خودرو  بخصوص پارک دوبل امتیازی است که راننده با استفاده از دوربین 360 درجه خودرو از آن برخوردار می شوید.یکی از مهمترین مزیت های دوربین 360 درجه خودرو این است که فرد می تواند به راحتی خودروی خود را از راه دور مشاهده و ردیابی کند.

    همچنین به راحتی می تواند آن را در یک پارکینگ بسیار شلوغ از بین انبوده اتومبیل ها پیدا کرده و نگران تلف شدن وقت بابت پیدا کردن خودرو نباشد.تمامی اتفاقات اطراف خوردو به طور کاملا خودکار ضبط می شود .مالک دوربین 360 درجه خودرو می تواند از طریق موبایل خود تمامی اتفاقات اطراف خودرویش را مشاهده کند.

    با استفاده از این دوربین شما از تصادف و سایر اتفاقات احتمالی خودرویتان با خبر می شوید و می توانید از عکس و فیلم گرفته شده توسط دوربین جهت پیگیری بیمه و پلیس استفاده کنید. این دوربین می تواند از جایگاه خودرو شما در هنگامی که خودرو به سرقت رفته است اطلاع دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو