فونیکسریمکسبهتام

در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛

تولید محلول شفاف ضد خش خودرو از گیاهان بومی

عصر خودرو- محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محلولی شفاف از گیاههای بومی همچون «گون» شدند که باعث جلوگیری از خط و خش روی خودرو می شود.

تولید محلول شفاف ضد خش خودرو از گیاهان بومی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،دکتر سعید صلحی، مدیر یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مجری طرح «محلول ضد خش خودرو با گیاهان بومی»   اظهار کرد: ما در این شرکت دانش بنیان موفق به تولید محلولی به عنوان پوشش های ضد خط و خش خودرو با استفاده از گیاهان بومی شدیم.

    وی با بیان اینکه در تولید این محلول از گیاهانی همچون «گون» بهره بردیم، بیان کرد: نمونه خارجی این محلول وجود دارد و سفید رنگ است ولی در کشور موجود نیست.

    صلحی با بیان اینکه این محلول به صورت سلفونی روی سطح خودرو به عنوان یک لایه قرار می گیرد، بیان کرد: یکی از مزیت های این محلول نسبت به نمونه خارجی، بیرنگ بودن آن است؛ وقتی روی خودرو اسپری می شود رنگ خودرو تغییری نمی کند و مانع از خط خطی شدن خودرو می شود.

    وی با اشاره به کاربرد آن گفت: زمانیکه خودرو تولید می شود تا بدست مصرف کننده برسد در انبار و پارکینگ و ...قرار می گیرد که ممکن است مورد ضربه قرار بگیرد؛ این محلول مانع از آسیب به خودرو می شود.

    به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان، این محلول قابل شستشو بوده و می توان مجدد روی خودرو اسپری کرد.

    وی با بیان اینکه تست های این محلول در دانشگاه امیرکبیر انجام گرفته و ثابت شده است، افزود: در حال حاضر با یک شرکت خودروسازی تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد.

     این طرح دارای گواهی ثبت اختراع بوده و در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به نتیجه رسیده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم