فونیکسریمکسبهتام

راه‌های آذربایجان‌شرقی باز و لغزنده است

عصر خودرو- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش برف از بامداد امروز تاکنون راه‌های اصلی و فرعی استان باز، ولی لغزنده است.

راه‌های آذربایجان‌شرقی باز و لغزنده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، غلامرضا رسول زاده افزود: راهداران با تلاش شبانه روزی خود مانع از مسدود شدن راه های اصلی و فرعی و آزاد راه تبریز - زنجان شده اند، ولی راه تعدادی از روستاهای واقع در مناطق کوهستانی مسدود و تلاش برای بازگشایی آن ها در جریان است.

    وی با بیان اینکه با تلاش عوامل راهداری تا اواخر امروز راه های روستایی نیز بازگشایی می شود، اظهار داشت: هم اکنون در برخی از راه ها، مناطق کوهستانی و گردنه های استان بارش برف، کولاک و مه ادامه دارد.

    معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق کوهستانی تا 25 سانتی متر نیز می رسد، گفت: عوامل راهداری از بامداد امروز بیش از 5 هزار کیلومتر از راه های استان را برف روبی و نمک پاشی کرده اند.

    رسول زاده، ادامه داد: هم اکنون عوامل راهداری این اداره کل در قالب 90 گروه با استقرار در 51 راهدارخانه و با استفاده از حدود 400 دستگاه خودرو سبک و سنگین در حال برف روبی و نمک پاشی راه های استان هستند.

    وی یادآوری کرد: با توجه به لغزنده بودن جاده های استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

    رسول زاده، افزود: با توجه به افت دید در پی بروز پدیده مه و کولاک در جاده های استان، رانندگان برای تردد سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی را رعایت کرده و احتیاط کنند.

    آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند. 

    این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو