فونیکسریمکسبهتام

بارش برف تردد در جاده‌های مهاباد را با مشکل مواجه کرد

عصر خودرو- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: تردد در گردنه‌ها و جاده‌های این شهرستان به علت بارش برف به کندی صورت می‌گیرد و لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان را به استفاده از زنجیرچرخ مجبور کرده‌است.

بارش برف تردد در جاده‌های مهاباد را با مشکل مواجه کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محسن خادمی اظهار داشت: با شروع بارش برف در این شهرستان 31 راهدار در قالب پنج تیم، برفروبی و نمک‌پاشی محورهای مواصلاتی این شهرستان را شروع کردند اما به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها به ویژه در گردنه‌ها تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست.

    وی اضافه کرد: مه غلیظ در بسیاری از محورهای مواصلاتی این شهرستان به‌ویژه در گردنه‌ها وجود دارد و هم‌اکنون دید افقی در گردنه‌های این شهرستان به کمتر از 50 متر کاهش یافته‌است.

    وی با اشاره به کمک‌رسانی عوامل راهداری به سرنشینان 10 دستگاه خودرو که به دلیل نداشتن زنجیرچرخ از جاده منحرف شده بودند، افزود: با توجه به کاهش دید افقی و بارش برف در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و با همراه داشتن زنجیرچرخ به مسافرت اقدام کنند.

    «خادمی» اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

    مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به دپو یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

    وی ادامه داد: هم‌اکنون 40 راهدار در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و 15 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه 10 دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

    وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های 42224500، 422223600 و 2-42224501 آگاهی پیدا کنند.

    بر اساس اعلام کارشناسان اداره‌ هواشناسی مهاباد سامانه بارشی که از روز گذشته وارد آذربایجان‌غربی شد، تا روز دوشنبه موجب بارش‌هایی در مناطق جنوبی و مرکزی استان می‌شود؛ بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف است.

    بارش برف از بامداد امروز در شهرستان مهاباد شروع شده و تردد خودروها و رفت و آمد شهروندان را نیز با مشکل مواجه کرده‌است.

    مهاباد دارای بیش از 860 کیلومتر راه شامل 230 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 630 کیلومتر راه روستایی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط