فونیکسریمکسبهتام

تردد در گردنه «خورشید» اشنویه فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

عصر خودرو- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: با توجه به بارش برف و لغزنده‌بودن مسیر و کاهش دید افقی به کمتر از ۵۰ متر، تردد در گردنه خورشید در جاده‌ اشنویه - ارومیه بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

تردد در گردنه «خورشید» اشنویه فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از ایرنا ، جلال پاسی  افزود: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه برای تردد در جاده‌های اشنویه به ویژه گردنه‌های برفگیر و محورهای کوهستانی از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی استفاده کنند و سوخت کافی به‌همراه داشته باشند.

    وی بیان کرد: مه غلیظ نیز تردد در جاده‌های کوهستانی این شهرستان را با مشکلاتی نظیر کاهش شدید دید افقی مواجه کرده‌است و عوامل راهداری برای تسهیل عبور خودروها و کمک به مسافران حضور دارند.

    وی گفت: بارش برف طی بامداد امروز، سه‌شنبه سبب لغزنده‌شدن بیشتر مسیرهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه در جاده اشنویه - ارومیه شده‌است.

    رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری این شهرستان برای برف‌روبی و بازگشایی محورها در راهدارخانه‌ها حضور دارند، اظهار داشت: هم‌اینک جاده‌های منتهی به اشنویه با وجود بارش خفیف برف و لغزنده بودن باز بوده و از بامداد امروز عملیات نمک‌پاشی در آنها آغاز شده است.

    پاسی گفت: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

    شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای 82 کیلومتر راه اصلی و 180 کیلومتر راه فرعی و 2 راهدارخانه مرکزی و آغ‌بلاغ است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط