فونیکسریمکسبهتام

آمادگی خودروسازان برای پیاده سازی استاندارد یورو۴

عصرخودرو : تمام خودروهای تولید داخلی به راحتی موفق به احراز شرایط استاندارد یورو۲ شده و از ابتدای سال۹۱ تاکنون نیز هیچ گونه آماری مبنی بر عدم موفقیت خودروهای تولیدی در آزمون های آلایندگی سطح استاندارد یورو۲ وجود نداشته است.

آمادگی خودروسازان برای پیاده سازی استاندارد یورو۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از موج، در حال حاضر گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می دهد که بستر لازم برای ارتقای سطح استاندارد آلایندگی خودروها به یورو4 مهیا است.

    براساس این گزارش، میانگین CO منتشره از خودروها در سال گذشته 0.98گرم بر کیلومتر بوده که از حد مجاز استاندارد یورو2 که 2.2گرم بر کیلومتر است فاصله زیادی دارد. پس نیاز به تغییر استاندارد به سطحی بالاتر احساس می شود.

    این گزارش می افزاید: حد مجاز استاندارد یورو4، برای آلاینده مونوکسید کربن، یک گرم بر کیلومتر است.

    بنابر این گزارش، چنانچه نگاهی به روند سرانه HC+NOX منتشره از خودروها در سال90 داشته باشیم مشخص است که این عدد نیز با حد مجاز استاندارد یورو2 که عدد 0.5گرم بر کیلومتر است فاصله زیادی دارد و خودروها به راحتی این شرایط را احراز می کند.

    در استاندارد یورو3 حد مجاز HC معادل 0.2گرم بر کیلومتر و مقدار NOX نیز 0.15گرم بر کیلومتر است که این رقم در استاندارد یورو4 برای آلاینده HC به 0.1 و برای آلاینده NOX به 0.08 گرم بر کیلومتر تقلیل می یابد.
    کرمان موتوراکستریم